جزئیات کوچک چطور زندگی حرفه‌ای شما را متمایز می‌کند؟

مترجم: مرجان مرادی منبع: Entrepreneur در نگاهی اجمالی به نظر می‌رسد در داستانی که در ادامه می‌خوانیم، یک ستاره راک ناعادلانه به نمادی از اوج منفور بودن تبدیل شده است، اما نگاهی موشکافانه‌تر داستانی عمیق را بیان می‌کند که چگونه یک گروه موسیقی از آبنباتی کوچک بهره برد تا مشکلات عمده را گوشزد کند. دهه ۱۹۷۰ شاهد ظهور وان هالن بود. مانند هر گروه موسیقی دیگر، زمانی که وان هالن برای ایفای نقش در یک برنامه استخدام شد، آنها اسپانسری پیدا کردند و متمم قراردادی تدارک دیدند که رئوس مطالب خاصی را که اسپانسر مسوولیت آنها را بر عهده داشت، مشخص می‌کرد. متمم‌های استاندارد شامل تجهیزات صدا و نور و دستورالعمل‌هایی برای نصب محل پشت صحنه، ملزومات امنیتی و احتیاجات تغذیه‌ای برای گروه موسیقی و خدمه بود. این جزئیات می‌تواند در حد وزن دقیق اسپیکرها موشکافانه و دقیق باشد یا در حد نام تجاری خاص یک دستمال کاغذی که گروه موسیقی در پشت صحنه نیاز دارد، سطحی و بی‌اهمیت باشد. تمام این مطالب در الحاقیه ذکر شده بود.

نکته پنهان شده در میان ده‌ها مورد الحاقیه وان هالن، شرط عجیبی بود که بر مبنای آن نباید آبنبات «ام اند ام» قهوه‌ای به هیچ عنوان در پشت صحنه دیده شود. اگر این آبنبات در پشت صحنه یافت شود، گروه موسیقی می‌تواند کل کنسرت را با هزینه اسپانسر کنسل کند. این به آن معنا است که به خاطر وجود تنها یک آبنبات، اسپانسر می‌تواند میلیون‌ها دلار از دست بدهد.

این مساله تا دهه‌ها به عنوان حرکتی تحقیرآمیز از افراطی‌گری پابرجا ماند؛ حرکتی که طی آن یک گروه موسیقی راک افراد را مجبور می‌کرد در مورد این آبنبات تحقیقات کنند و تمام این آبنبات‌ها را بدون هیچ دلیل واضحی از میان بردارند. اما زمانی که دیوید لی رات، خواننده اول گروه، دلیل واقعی این قضیه عجیب و غریب را افشا کرد، تصویری کاملا متفاوت ترسیم شد، تصویری که به‌عنوان درسی ارزشمند برای تجارت و کسب‌وکارها به شمار می‌آید.

در اجراهای متفاوتی که وان هالن در مناطق گوناگون پشت سر گذاشته بود، محل‌هایی چون باغ‌هایی با درختان افرا در تورنتو، باغ اصلی بوستون و استادیوم شیکاگو، با انبوهی از داربست‌ها و تجهیزات صدا و نور به همراه هزاران نفر از طرفداران این گروه، هرگز به‌منظور اجرای یک گروه موسیقی ساخته نشده بودند. این مناطق قدیمی می‌توانستند هر لحظه تخریب شوند و سقوط کنند؛ تیرهای چوبی ممکن بود بشکنند و گروه موسیقی و دستیاران آنها در معرض خطر جدی قرار بگیرند.

او در قراردادهای بعدی خود برای اطمینان از اینکه اسپانسر، کلمه به کلمه قرارداد را با دقت خوانده است، عبارت «هیچ آبنبات قهوه‌ای ام اند ام» را اضافه کرد. این عبارت ساده در میان دیگر قسمت‌های این متمم کاملا متمایز بود تا نشان دهد که آیا پشتیبان به دیگر قسمت‌های مهم‌تر الحاقیه توجه کرده است، زیرا در پی آن ممکن بود مشکلات بزرگ‌تری در شرف وقوع باشد.

هرگاه که گروه موسیقی در پشت صحنه آبنبات ام اند ام قهوه‌ای پیدا می‌کرد، به سرعت کنترل کامل انجام می‌داد،این بنداز الحاقیه که بسیار بی‌اهمیت بود باعث شده بود که گروه اجرایی کنترلی که برای اطمینان از کامل بودن تمام جنبه‌های صدا، نور و ساختار صحنه انجام می‌شد را با دقت انجام دهد. ممکن بود وان هالن تمام اتاق لباس گروه را به هم بریزد تا شاهدی بر مدعای خود پیدا کند، در واقع، دیگر موضوع افزایش شهرتش در میان بود.

وان هالن یک عبارت به ظاهر احمقانه به کار برد تا از مورد توجه قرار گرفتن تمام جزئیات اطمینان حاصل کند. این نکته هم برای حمایت از هواداران و هم امنیت گروه حائز اهمیت بود و هم برای اطمینان از اینکه هیچ مشکل کوچکی، مسائل بزرگ‌تر ایجاد نکند.

در رشد شغلی و توسعه نام تجاری شخصی شما، جزئیات کوچک دخیل هستند. آدرس‌های ایمیل بی‌معنی‌ای که در زمان کالج ساخته بودید می‌تواند شانس شما را برای پذیرفته شدن در مصاحبه‌های شغلی نابود کند. بنابراین آدرس ایمیلی که ظاهری حرفه‌ای دارد، درست کنید و نام حوزه کسب‌وکارتان را مال خود کنید.

کامنت‌های انتقادی که شما سه‌شنبه توئیت می‌کنید ممکن است باعث اخراج شما در روز پنج‌شنبه شود. آگاه باشید که در شبکه‌های اجتماعی و محیط آنلاین، آنچه شما می‌نویسید بیشتر از شما عمر می‌کند. با بازرسی مرتب تمام جنبه‌های هویت آنلاین خود، اطمینان حاصل کنید مطالب حرفه‌ای و منعکس‌کننده تمایلات شما است.

مدیران منابع انسانی، به ندرت اشتباهات تایپی در رزومه شما را تحمل می‌کنند. هرگز اجازه ندهید یک «آ» نابجا قبل از «ب» شانس شما را برای تصدی شغل رویایی‌تان به مخاطره اندازد. یک غلط‌گیری حرفه‌ای ساده، تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

این جزئیات کوچک شاید بدیهی به نظر برسند اما همان‌طور که وان هالن بیان می‌کند، می‌توانند موضوع مرگ و زندگی باشند! سیستم ام اند ام قهوه‌ای خود را توسعه دهید تا از جزئیات کوچکی آگاه شوید که به‌طور چشمگیری شما را متمایز می‌کند.