اجرای طرح آماربرداری در محورهای خراسان رضوی
دنیای اقتصاد- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: طرح آماربرداری مبدا و مقصد همزمان با سراسر کشور، در محورهای استان خراسان رضوی اجرا می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی، جواد وحدتی فرد افزود: این طرح از شانزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه جاری در محورهای خراسان رضوی انجام می شود. وی با اشاره به این‌که آخرین طرح آمارگیری از وضعیت حمل و نقل جاده‌ای در سال 83 انجام شده است، ادامه داد: این آمار و اطلاعات نیازمند بازنگری بود و مقرر شد با اجرای این طرح، آمار و اطلاعات جدید در این حوزه جایگزین شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی اهداف اجرای این طرح را ساماندهی حمل‌ونقل جاده‌ای، بهینه‌سازی تردد در شبکه راه‌های کشور، کاهش تصادفات جاده‌ای، استفاده بهینه از امکانات موجود و اقتصادی کردن صنعت حمل‌ونقل و توسعه فرهنگ اجتماعی حمل‌ونقل، تهیه الگوهای سفرهای باری و مسافری در راستای مدیریت عوامل موثر در حمل‌ونقل زمینی ذکر کرد.
وحدتی فرد با بیان این‌که تصمیم‌گیری مناسب برای ارائه خدمات و ارتقای حمل‌ونقل عمومی از اهداف ویژه اجرای این طرح سراسری است، ادامه داد: در قالب این طرح، پرسشگران در ایستگاه‌های تعیین شده مستقر و مسئول تردد شماری و پرسشگری خواهند بود.
وحدتی فرد، رصد سرویس جاده‌های استان را از اهداف بخش تردد شماری در این طرح آمارگیری عنوان و اظهار کرد: در بخش تردد شماری، قرار است کلیه وسایط نقلیه شامل تاکسی، وانت بار، مینی بوس، اتوبوس، کامیونت، ادوات کشاورزی و ... به صورت بصری مورد شمارش قرار
گیرند.