مشهد میزبان مانور تخصصی مدیریت بحران زلزله
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: نخستین مانور تخصصی مدیریت بحران زلزله با حضور 500 نفر از هشت استان کشور طی اردیبهشت ماه جاری در مشهد برگزار می‌شود. سیدعلیرضا طباطبایی اظهار کرد: برنامه این مانور با حضور استان‌های تهران، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران از سال گذشته مطرح و پس از تأیید توسط وزارت نیرو جهت اجرا، برنامه‌ریزی برای برگزاری آن آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد هدف این مانور را ارتقاء سطح آمادگی شرکت آب و فاضلاب برای اعمال مدیریت بحران در شرایط اضطراری و شناسایی نقاط ضعف و قوت اعلام و تصریح کرد: این برنامه یک مانور تمام عیار در بخش آب است که برای نخستین بار در مشهد اجرا می‌شود.طباطبایی با اشاره به اجرای ۴۰ سناریو در این مانور چهار روزه خاطرنشان کرد: ۲۶ سناریو از پیش تعیین‌شده و مابقی به صورت غیرمترقبه اجرا می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد: در این چارچوب شهر مشهد به چهار منطقه تقسیم و استان‌های متولی ارائه خدمت در این مانور در هر منطقه مشخص شده‌اند.
طباطبایی ادامه داد: فرضیه در این مانور از بین رفتن زیرساخت‌های آبرسانی در مشهد با وقوع زلزله و ایجاد شرایط نزدیک به واقعیت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآور شد: ارزیابان مدیریت بحران استانداری در مراحل مختلف برگزاری مانور، نقاط قوت و ضعف آن را بررسی خواهند کرد تا با تجارب حاصل از آن آمادگی حضور در شرایط بحرانی را داشته باشیم.طباطبایی تأکید کرد: برگزاری این مانور برای شهر بین‌المللی مشهد که سالانه از 25 میلیون زائر داخلی و دو میلیون زائر بین‌المللی پذیرایی می‌کند، ضروری است.