افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ تاکسی‌های مشهد آغاز شد‌ تسنیم- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ تاکسی‌های مشهد آغاز شد. علی اصغر نیشابوری اظهار کرد: افزایش کرایه تاکسی‌های درون شهری از روز گذشته در مشهد مقدس آغاز شده و در نخستین گام 500 دستگاه تاکسی تغییرات لازم در تاکسیمترهای خود را اعمال کردند.
نیشابوری با بیان اینکه تغییرات لازم در تاکسیمترهای ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز امروز اعمال می‌شود، افزود: این فرآیند حدود ۱۰ روز طول می‌کشد تا تمامی تاکسی‌های مشهد به سیستم جدید متصل شوند، هیچ کدام از تاکسی‌هایی که تغییرات لازم در تاکسی‌مترهای آن‌ها اعمال نشده حق ندارند تا زمان انجام تغییرات به بهانه افزایش بها نرخ بیشتری دریافت کنند و تعرفه از سوی مسافر دقیقا باید براساس عدد تاکسیمتر انجام شود. وی گفت: تاکسی‌های درون شهری ۱۵ درصد و تاکسی‌های فرودگاه و بیسیم ۲۰ درصد افزایش بهای خدمات اعمال می‌کنند.

۳۸ درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی
به صنایع معدنی تعلق دارد‌
مهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۸درصد از کل سرمایه گذاری صنعتی استان به صنایع معدنی تعلق دارد و واحدهای فعال صنایع معدنی استان با حجم سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریالی بالاترین میزان سرمایه گذاری را در مقایسه با سایر صنایع استان به خود اختصاص داده است.
راضیه علیرضایی با بیان اینکه بالاترین میزان اشتغال صنعتی مربوط به واحدهای صنایع معدنی در استان است گفت: 43 هزار و 99 نفر در این صنایع مشغول به کار هستند که این میزان 24 درصد اشتغال صنعتی در استان را شامل می‌شود.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: از نظر تعداد 1596 واحد فعال صنایع معدنی در استان مشغول فعالیت هستند که از این حیث 28 درصد کل واحدهای صنعتی استان به شمار می آیند.

700 روستای نیشابور
در محاصره خشکسالی قرار دارد
مهر- مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور گفت: با روند فعلی و برداشت از منابع آبی تعداد ۷۰۰ روستا در این شهرستان در محاصره خشکسالی قرار گرفته
است.
اکبر علی پور اظهار کرد: به طور حتم تولیدات بخش کشاورزی و دامداری و تولیدات وابسته به آن از گزند خشکسالی و آسیب های وارده مصون نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه خشکسالی، کمبود آب و افت سطح سفره های زیر زمینی و چاه ها در این شهرستان به بحرانی جدی تبدیل شده است، ادامه داد: بحران آب در نیشابور یک بحران جدی است و متاسفانه تاکنون ۸۰ درصد قنوات و چشمه ها در این شهرستان خشک و یا از شدت آبدهی آنها کاسته شده است.
علی پور با اشاره به اینکه سطح آب زیر زمینی دشت نیشابوراز سال ۱۳۴۵ تاکنون به میزان ۴۰ الی ۱۶۰ متر در بعضی مناطق دشت افت داشته است، افزود: روند فعلی افت سطح آب در این شهرستان به طور متوسط ۸۶ سانتی متر در سال است.

اختصاص 20 میلیارد ریال
به امور عشایری در غرب خراسان رضوی
ایرنا- مسئول امور عشایر سبزوار گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار امسال برای امور عشایری در شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب واقع در غرب استان خراسان رضوی تخصیص یافت.
محمد نبوی فرد افزود: این اعتبار جهت پرواربندی و خرید بره‌های امانی و تولید گوشت در قالب طرح زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر در این شهرستانها پرداخت می‌شود. وی گفت: ۶۰ درصد این اعتبار به صورت نقدی و مابقی در قالب تامین علوفه در اختیار عشایر و دامداران قرار می گیرد.
نبوی فرد اجرای طرح پرواربندی، خرید بره های دامداران به صورت امانی و پروار شدن آنها توسط خود عشایر و دامداران و نیز تحویل به بازار فروش را برای کمک به عشایر بسیار موثر عنوان و بیان کرد: 615 خانوار عشاری در شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب زندگی
می کنند. وی افزود: ۷۰ درصد این جمعیت در بخش روداب سبزوار و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستانهای خوشاب و داورزن استقرار دارند.

نرخ ۸ درصدی بیکاری در خراسان رضوی
ایسنا- استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری هشت درصد شایسته استان نیست.
علیرضا رشیدیان در بیست‌وششمین جشنواره امتنان که به منظور تجلیل از کارکنان نمونه برگزار شد، ضمن ارائه آماری از وضعیت بیکاری در فضای کسب و کار استان، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری خراسان رضوی هشت درصد است که این رقم شایسته استان نبوده و باید در سال جاری به پنج درصد کاهش یابد.
وی افزود: تلاش می‌کنیم با جلوگیری از گسترش قاچاق کالا، پیگیری جذب سرمایه گذاری و مسائل مربوط به اتباع بیگانه این وضعیت را بهبود بخشیم.
رشیدیان در خصوص فعالیت اتباع بیگانه، عنوان کرد: در برابر اتباع بیگانه واقعا کار سختی در پیش داریم و با وجود پیگیری‌‎های انجام شده در جامعه هنوز نتوانسته‌ایم جلوی سیل ورود غیرقانونی این اتباع را در کشور بگیریم.
استاندار خراسان رضوی گفت: قطعا کارگران و کارفرمایان در اقتصاد کشور نقش بی‌بدیلی را بر عهده دارند؛ امیدواریم این نقش با تحقق عدالت اجتماعی که به دنبال آن هستیم بیش از پیش تحقق یابد و در کشور روزی داشته باشیم که هیچ جوان آماده به کاری با بیکاری مواجه نباشد.