گروه خبر: با تصویب مجلس،‌ دستگاه‌های اجرایی موظف به استعلام از وزارت اطلاعات برای انتصاب افراد به مشاغل حساس شدند. مجلسی‌ها در جلسه علنی دیروز با تصویب ماده یک «طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس»، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را موظف به استعلام از وزارت اطلاعات در انتصاب افراد به مشاغل حساس کردند. به گزارش خبرگزاری مهر در این ماده آمده است: «کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ موظفند در انتصاب افراد به مشاغل حساس، ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی (پایان خدمت یا معافیت دائم برای مردان) در مورد ضوابط مقرر در این قانون از وزارت اطلاعات استعلام و نتایج آن را در انتصاب خود اعمال کنند. در صورت عدم استعلام یا انتصاب برخلاف استعلام صورت گرفته، مرتکب مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرد.» مردم به‌دنبال صدقه نیستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود در کشور از بین نرفته است، گفت: «با قانون نوشتن و پرداخت سه‌برابر یارانه نمی‌توان مشکل اقتصادی مردم را برطرف کرد.» علی لاریجانی در جشنواره «امتنان از کارگران» با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بدهی‌های خود را پرداخت کرده است، تاکید کرد: «مردم به‌دنبال صدقه نیستند و اقتصاد صدقه‌ای برای کشور عزت نیست.»

تصویب طرح تفحص از مسوولان دو تابعیتی

حسینعلی حاجی دلیگانی، یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از مسوولان دو تابعیتی از تصویب این طرح در کمیسیون امنیت ملی با موافقت وزیر اطلاعات خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، او گفت: در جلسه کمیسیون دیروز عصر وزیر اطلاعات و معاونانش حضور داشتند و چند بار به خاطر دقت نظر نمایندگان از تنظیم چنین تحقیق و تفحصی تشکر کرده و آقای علوی گفت این تحقیق و تفحص به نفع کشور و امنیت ملی است.