جوش شیرین پتروشیمی شیراز همچنان در تالار پتروشیمی در صدر کالاهای مورد توجه معامله‌گران قرار دارد، به‌طوری که عرضه ۵۰۰ تنی این کالا یک هزار و ۲۰۰ تن تقاضا داشت و نرخ پایه جوش شیرین یک هزار و ۱۹۵ تومان بود و معامله‌گران برای خرید آن قیمت یک هزار و ۲۹۱ تومان را روی تابلوی بورس ثبت کردند. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» علی جوانمردی، کارشناس بازار محصولات شیمیایی در این باره می‌گوید: در حال حاضر بازار محصولات شیمیایی در آرامش به سر می‌برد و جوش شیرین بیش از هر کالایی مورد توجه خریداران است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: هفته گذشته معامله‌گران برای ارتوزایلن مجتمع‌های پتروشیمی بوعلی سینا و برزویه، منو اتیلن گلایکول پتروشیمی شازند و کربنات سدیم سبک پتروشیمی شیراز اندکی رقابت کردند، همچنین جوش شیرین بیش از کالاهای دیگر مورد توجه خریداران قرار گرفت. با این حال به نظر نمی‌رسد بازار محصولات شیمیایی در روزهای آتی با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو شود. در همین حال در هفته گذشته، ۹۵۰۰ تن منومر وینیل استات، ارتوزایلین، اسید استیک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، ایزوبوتانول، بنزن، جوش شیرین، دی اتانول آمین، دی اتیل هگزانول، دی اتیلن گلایکول و زایلین مخلوط معامله شد.

البته در مدت یاد‌شده برخی از کالاها همچون دی اتیلن هگزانول پتروشیمی شازند، اوره صنعتی گرانوله پتروشیمی کرمانشاه، اوره صنعتی و کربنات سدیم سبک پتروشیمی شیراز نیز نسبت به هفته ماقبل آن با کاهش قیمت روبه رو شدند.

به گفته جوانمردی، با توجه به اینکه بازار محصولات شیمیایی در تعادل به سر می‌برد و پیش‌بینی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، بیشتر مصرف‌کنندگان در حد نیاز خود خرید می‌کنند، از سوی دیگر با توجه به اینکه ذخیره محصولات شیمیایی دشوار است، مشتریان علاقه‌ای به خرید بیش از نیاز محصولات شیمیایی ندارند.