افزایش 40 درصدی جرائم تخلفات ساختمانی در مشهد
فارس- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در راستاى کاهش درآمدهاى حاصل از جرائم تخلفات ساختمانى تلاش مى‌شود امسال با تصویب افزایش 40 درصدی جرائم تخلفات ساختمانی در شورای شهر این تخلفات را کاهش دهیم. محمد سهیلی در نشست خبری که به مناسبت هفته شورا برگزار شد، اظهار کرد: طرح «خدمات شهروندى» به منظور مشارکت فعال شهروندان در درآمدها و هزینه‌هاى مدیریت شهر مشهد در جلسه علنى شورا مطرح می‌شود. وی افزود: در حال حاضر لایحه طرح خدمات شهروندى در کمیسیون‌هاى شوراى اسلامى شهر در دست بررسىاست و به زودی برای تصمیم‌گیری به صحن علنی شورا فرستاده خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: طرح خدمات شهروندی با هدف مشارکت بیشتر شهروندان، مدیریت و هزینه‌های شهر مشهد است و بر اساس این طرح ۵۰ درصد از هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.
سهیلی ادامه داد: تاکنون بیش از 70 درصد درآمدهای شهرداری مشهد از محل فروش تراکم و جرائم ساختمانی تامین شده است که در راستاى کاهش درآمدهاى حاصل از جرائم تخلفات ساختمانى تلاش مى‌شود امسال با تصویب افزایش 40 درصدی جرائم تخلفات ساختمانی در شورای شهر این تخلفات را کاهش دهیم. وی گستردگی تخلفات ساختمانی را به دلیل کمتر بودن جریمه از سود ناشی از تخلف دانست و بیان کرد: اگر جریمه‌ها بیشتر شود به میزان قابل توجهی جرائم کاهش پیدا می‌کند، در همین راستا شهرداری مشهد برای کسب درآمد به سمت درآمدهای پایدار نظیر مالیات بر ارزش افزوده تغییر رویکرد داده است.
این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه سهم شهردارى مشهد از محل درآمدهاى مالیات بر ارزش افزوده سه درصد است، خاطرنشان کرد: امسال شهرداری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از محل این کد درآمد جذب می‌کند. وی افزود: ۲۰ درصد سرانه تراکم ساختمانی که در طرح جامع مشهد تصویب شده تا پایان امسال اجرایی می‌شود.