پاسداشت روز معلم از قالب دولتی خارج شود
مهر- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به جایگاه معلمان در جامعه و نقش تربیتی آن‌ها، ضروری است که پاسداشت مقام معلم به شکل مردمی برگزار و از قالب گرامیداشت دولتی خارج شود. علیرضا رشیدیان در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم و شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه اگرچه روز و هفته معلم به پاس خدمات این قشر فرهیخته نامگذاری شده اما درواقع همه روزها روز معلم است، وی به جایگاه و نقش معلم از نگاه اسلام اشاره و اظهار کرد: خراسان رضوی مهد علم و دانش بوده و معلمان بزرگی همچون مقام معظم رهبری تربیت‌کرده است.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علاوه بر مقام عظمای ولایت، شهید مطهری نیز از جمله اشخاصی است که پیش از پیروزی انقلاب تا زمان شهادت، نقش معلمی خود را به‌طور مستمر دنبال کرد.رشیدیان تأکید کرد: خارج شدن پاسداشت مقام معلم از حالت دولتی و برنامه‌های کلیشه‌ای و تبدیل به شکلی نوآورانه و جدید بسیار حائز اهمیت است که در برنامه‌های سال جاری به ‌خوبی دیده می‌شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم تجلیل از معلمان در جایگاه‌ها و موقعیت‌های مختلف یادآور شد: تجلیل‌ها باید از سوی تمامی جامعه صورت گیرد تا بتوانند نقش خود را در بزرگداشت مقام معلم ایفا کنند
زیرا هیچ کار و هیچ هدیه‌ای نمی‌تواند از عهده قدردانی جایگاه معلم برآید.
رشیدیان ادامه داد: شاید بتوان گفت آموزش‌ و پرورش عریض‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که از سوی دولت نگاه خاصی به آن وجود دارد به‌طوری‌که در سال گذشته با وجود محقق شدن حدود ۸۰ درصد از بودجه کل کشور، ۱۱۰ درصد بودجه آموزش‌ و پرورش محقق شد که این امر نشان از اهمیت این عرصه از جامعه دارد.
استاندار خراسان رضوی در پایان با تأکید بر لزوم محور قرار گرفتن دانش‌آموزان برای پاسداشت مقام معلم، گفت: آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی یکی از آموزش ‌و پرورش‌های موفق در کشور بوده است.