رایورز: مدیران مایکروسافت که از فرآیند تکمیل نسخه جدید سیستم‏عامل خود به‌عنوان بزرگ‌ترین به‏روزرسانی نرم‏افزاری جهان یاد می‏کنند، پیش‏بینی کردند ویندوز ۱۰ ظرف ۲ تا ۳ سال روی بیش از یک میلیارد دستگاه مورد استفاده قرار بگیرد. «تری مایرسان» مدیر گروه سیستم‏های عامل مایکروسافت طی کنفرانس توسعه‏دهندگان BUILD ۲۰۱۵ که در سانفرانسیسکو برگزار شده بود در مقابل عموم شرکت‏کنندگان از آرزوهای این شرکت برای عرضه ویندوز ۱۰ سخن گفت.

عرضه یک میلیون نسخه از سیستم‏عامل جدید مایکروسافت روی انواع دستگاه‏های الکترونیکی از جمله رایانه رومیزی، رایانه شخصی، لپ‏تاپ، تبلت، گوشی‏ هوشمند، کنسول Xbox One، سیستم کنفرانس Surface Hub، عینک حقیقت مجازی HoloLens و انواع سیستم‏های مبتنی بر اینترنت اشیا می‏تواند یک اتفاق مهم در بازار نرم‏افزاری جهان باشد.

شرکت مایکروسافت هم‏اکنون در حال توسعه ویندوز ۱۰ است که یک هسته مرکزی جامع، فروشگاه اینترنتی واحد و رابط کاربری پیشرفته برای در اختیار گرفتن انواع برنامه‏های کاربردی را شامل می‏شود و به سیستم عامل امکان می‏دهد روی انواع مختلف دستگاه‏های الکترونیکی راه‏اندازی شود.

مایکروسافت تلاش فراوانی می‏کند تا کاربران جهانی با سرعت بیشتر، دستگاه‏های خود را به ویندوز ۱۰ به‏روزرسانی کنند و از مزایای آن بهره‏مند شوند. در حال حاضر ۵/ ۱ میلیارد دستگاه رایانه شخصی در سراسر جهان مبتنی بر نسخه‏های مختلف ویندوز مورد استفاده قرار می‏گیرند.