ظرفیت اینترنت هشت سال دیگر  به پایان می‏رسد

ایسنا: محققان هشدار داده‏اند که اینترنت با ناتوانی در همگام شدن با نیاز بشر امروزی به‌منظور داده‏های سریع‌تر، به سوی یک بحران ظرفیت در حال حرکت است و تا هشت سال دیگر، نمی‏تواند نور بیشتری منتقل کند. مهندسان ارشد مخابرات و فیزیکدانان در نشستی در انجمن سلطنتی لندن دور هم جمع شده‏اند تا در مورد اقدامات لازم برای گریز از این بحران بحث کنند.

ورود تلویزیون‏های اینترنتی، خدمات پخش و رایانه‏های قدرتمندتر به افزایش فشار روی زیرساخت‏های ارتباطات بشر پرداخته‌اند. اکنون کارشناسان هشدار داده‏اند که کابل‌ها و فیبرهای نوری که به ارسال اطلاعات به لپ‏تاپ‏ها، تلفن‏های هوشمند و تبلت‌ها می‏پردازند، طی هشت سال آینده به بالاترین ظرفیت خود خواهند رسید. تاکنون مهندسان تلاش کرده‏اند تا جلوتر از تقاضا حرکت کنند و تنها طی یک دهه اخیر، سرعت اینترنت را تا ۵۰ برابر افزایش داده‏اند.

در سال ۲۰۰۵، اینترنت باند پهن از حداکثر سرعت دو مگابیت در ثانیه برخوردار بود. امروزه سرعت‌های دانلود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه در بسیاری از بخش‌های جهان در دسترس قرار گرفته‏اند اما کارشناسان هشدار داده‏اند که علم به بالاترین ظرفیت خود رسیده و فیبر نوری دیگر نمی‏تواند داده بیشتری را منتقل کند