گروه بنگاه‌ها: شرکت‌های پارس سوئیچ، سیمان داراب و همکاران سیستم مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند.

براین اساس، شرکت پارس سوئیچ در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد.

شرکت اعلام کرده این افزایش ۱۰۰ درصدی از محل آورده نقدی انجام می‌شود و به منظور تامین منابع مالی برای اجرای پروژه طرح و توسعه سیستم‌های گازی شرکت صورت می‌گیرد.

در این راستا، شرکت سیمان داراب نیز سرمایه خود را معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته افزایش خواهد داد.

براساس این گزارش، سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

سیمان داراب هدف از انجام افزایش سرمایه مزبور را اصلاح ساختار مالی و جبران کسری نقدینگی، بهینه‌سازی تجهیزات خط تولید (پیش گرمکن، گریت، ID Fan)، جایگزینی ایرلیفت با الواتور سیلوی مواد و پیش‌گرمکن خط سوم بارگیرخانه عنوان کرده است. همچنین شرکت همکاران سیستم، مجوز افزایش ۳/ ۳۳ درصدی خود را دریافت کرده است.

این شرکت سرمایه خود را از مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داد. همکاران سیستم افزایش سرمایه مزبور را از محل سود انباشته انجام خواهد داد.

«همکاران» هدف از انجام این افزایش سرمایه را خرید ساختمان در استان‌های فارس و اصفهان و اخذ کاربری اداری ساختمان‌های قدیمی تهران و کرج به منظور توسعه فروش محصولات «همکاران» در این استان‌ها عنوان کرده است.

براساس این گزارش، مجمع عمومی فوق‌‌العاده این شرکت‌ها برای تصویب افزایش سرمایه پس از طی مراحل قانونی برگزار خواهد شد.