ایرنا: سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا در چارچوب ساختار فعلی بررسی صلاحیت‌ها در حد توان و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد این مسائل را رصد خواهد کرد. نجات‌الله ابراهیمیان روز گذشته و در نخستین نشست خبری سال جاری درخصوص هزینه‌های انتخاباتی و همچنین فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی گفت: اگر اشخاص از منابع نامشروع و غیرقانونی استفاده کردند و در حد امکان احراز شد، در بررسی صلاحیت آنها مدنظر قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سیاست‌های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی است به انتخابات سال جاری می‌رسد یا خیر؟ گفت: عملی کردن سیاست‌ها و اصلاح تغییر و بهبود مقررات موجود، فرآیندی وقت‌گیر است و شاید طی ماه‌های آینده به ثمر نرسد و برداشت تقریبی من این است که این سیاست‌های کلی به انتخابات امسال نمی‌رسد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص استانی شدن انتخابات نیز گفت: اینکه در برخی از رسانه‌ها مطرح شد و برخی دست‌اندرکاران طرح اعلام کردند که نظر موافق شورا اخذ شده است، شورای نگهبان هنوز مجال تصمیم‌گیری درباره این طرح را نداشته بنابراین نمی‌تواند نظر رسمی درباره آن داشته باشد.