همکاران سیستم: شرکت سایمانتک، عرضه‏کننده آنتی ویروس و نرم‏افزارهای امنیتی اعلام کرده است در سال ۲۰۱۴ حمله هکرها به شرکت‏های بزرگ ۴۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش وب‏سایت toptechnews، شرکت سایمانتک از افزایش ۴۰ درصدی حملات هکرها و مجرمان سایبری به شرکت‏های بزرگ خبر داده است. این شرکت همچنین گفته است شرکت‌‏های رفع آسیب‌پذیری‏ها و حفره‏های امنیتی نرم‌‏افزارها در سال ۲۰۱۴ برای تولیدکنندگان این محصولات به طور متوسط ۵۹روز زمان برده است، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۳ فقط ۴ روز بوده است.

سایمانتک اعلام کرده است در سال ۲۰۱۴ به طور متوسط چهار ششم شرکت‏‌های بزرگ هدف حمله هکرها و مهاجمان اینترنتی قرار گرفته‌‏اند. مهم‌ترین ترفند هکرها برای پیش بردن مقاصد مجرمان خود نیز استفاده از فرآیند به‌روزرسانی نرم‌‏افزارها بوده است. وقتی کارکنان کسب‌و‌کارها بر گزینه «دانلود» در قسمت به روزرسانی کلیک می‌‏کنند، هکرها از طریق تروجان‏‌ها به شبکه و سیستم‌‏های شرکت نفوذ می‏‌کنند و دسترسی نامحدودی به بخش‌‏های مختلف آن پیدا می‏‌کنند. ترفند به‌روزرسانی نرم‌‏افزار که از آن به عنوان «برکه آبگیر» یاد می‏‌شود، یکی از محبوب‌‏ترین روش‌‏های مورد استفاده هکرها در سال گذشته بوده است. به گفته یکی از مدیران ارشد شرکت سایمانتک، هکرها همانند حیوانات درنده‌‏ای که در اطراف برکه‌‏های آبگیر برای شکار قربانیان خود کمین می‏‌کنند، وارد وب‏سایت‏‌هایی می‏‌شوند که معمولا محل مراجعه کارکنان شرکت‌‏ها است و آنجا را به کدهای بدافزار خاصی آلوده می‏‌کنند و از این طریق قربانیان خود را به دام می‌‏اندازند.

برخی از هکرهای پیشرفته نیز از زیرساخت‏‌های مورد استفاده شرکت‌‏ها برای مقاصد خود استفاده می‏کنند. مثلا با نصب یک نرم‏افزار مجاز و قانونی روی رایانه‏‌های آلوده به نرم‏‌افزار از کشف بدافزار توسط ابزارهای امنیتی جلوگیری می‏‌کنند.