تابناک نوشت: «پنجمین جلد از خاطرات آیت‌الله ری‌شهری که در برگیرنده دو دهه سرپرستی حج توسط اوست، به‌زودی منتشر می‌شود. در قسمت‌هایی از این کتاب آمده‌است: «روز دهم ذیحجه اطلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آنجا سخنرانی نیز داشته باشد... خلاصه صحبت ایشان آن بود که در حال حاضر، امام زمان( عج) جهان را اداره می‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمنا با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای آمریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تاکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند. آقای احمدی‌‏نژاد در ادامه سخنرانی خود مدعی شد سایر مسلمانان ایمان واقعی ندارند و حج‌‏شان هم حج نیست که باتوجه به حضور برخی علمای اهل‏ تسنن در بعثه، این مطلب بازتاب خوبی نداشت. مطالب ایشان به‌گونه‏‌ای بود که توصیه کردم نوار آن به ایران منتقل نشود؛ چون به نظرم رسید نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب است و نه برای شخص ایشان؛ ولی بعدا دیدم که مسوولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اول صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏ها نیز تحت عنوان «مدیریت جهان با امام زمان است»، انعکاس یافته است.»

هدیه بنیاد مستضعفان به احمدی‌نژاد

در همین حال سایت «خبر آنلاین» به نقل از سایت «دولت بهار» که از رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد است، گزارش داده که ساختمان ولنجک را بنیاد مستضعفان به احمدی‌نژاد داده است. این سایت در ادامه این گزارش آورده‌است:

«پس از کم‌لطفی دولت جدید در دستور تخلیه ساختمان کوچه لادن واقع در خیابان شیراز، ساختمان جدید(ولنجک) از سوی یک نهاد دیگر (بنیاد مستضعفان) در اختیار دکتر احمدی‌نژاد قرار گرفت. اگر دولت یازدهم کارشکنی نکرده بود، اصولا نیازی به ورود آن نهاد و ساختمان ولنجک پیش نمی‌آمد!»

توضیح فرماندار بابل

همچنین به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ایران، رجب ملایی رئیسی، فرماندار بابل درباره حضورش در سخنرانی احمدی‌نژاد گفت: «حضور بنده با هماهنگی و موافقت و نظر مساعد استانداری و وزارت کشور صورت گرفته و به‌منظور حفظ امنیت و آرامش مراسم بوده است.»