خبرگزاری فارس: دبیر انجمن نان‌های صنعتی و ماشینی کشور با بیان اینکه آرد یارانه‌ای کارخانه‌های تولیدکننده نان صنعتی از حدود ۵ ماه پیش قطع شده است، گفت: تولیدکنندگان نان صنعتی بر خرید آرد به قیمت آزاد اصرار دارند. علیرضا مروت‌پور اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه‌های تولیدکننده نان صنعتی هر کیلو آرد را به قیمت 1320 تا 1400 تومان خریداری می‌کنند و تمایلی به دریافت یارانه در آرد مصرفی ندارند. وی ادامه داد: دولت با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهد اما تولیدات واحدهای صنعتی برای مشتریان خاص انجام می‌شود و در این شرایط که کیفیت نان تولیدی برای کارخانه‌ها اهمیت دارد، تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند یارانه‌ای بابت آرد دریافت نکنند تا قیمت‌گذاری محصولاتشان براساس قیمت نان‌‌های سنتی تعیین نشود.

مروت‌پور تصریح کرد: اگر دولت آرد یارانه‌ای به کارخانه‌های صنعتی تحویل دهد، قیمت محصولات نان صنعتی را متناسب با نان‌های سنتی تعیین خواهد کرد، در حالی که در واحدهای صنعتی، تولید کاملا بهداشتی صورت می‌گیرد که این مساله هزینه‌بر است و علاوه بر این، بخش‌هایی مانند مسوول فنی، واحد تحقیق و توسعه و بسته‌بندی نیز در کارخانه‌ها وجود دارد که در واحدهای تولیدکننده نان به روش سنتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از دی‌ ماه سال گذشته قیمت آرد برای واحدهای تولیدکننده نان صنعتی آزاد شده است، گفت: در حال حاضر کارخانه‌های نان صنعتی آرد را با قیمت ۱۳۲۰ تا ۱۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند در حالی که این قیمت برای نانوایی‌های سنتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان است. دبیر انجمن نان‌های صنعتی تاکید کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان‌های صنعتی مطرح نیست و حتی امسال با وجود افزایش دستمزدها، هزینه انرژی و حمل‌ونقل، افزایش قیمتی در مورد نان‌های صنعتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: اختصاص آرد یارانه‌ای به واحدهای تولیدکننده نان صنعتی در اختیار استانداری‌ها است و در اغلب استان‌ها تخصیص آرد یارانه‌ای به این صنعت متوقف شده، هرچند ممکن است در برخی استان‌ها اختصاص آرد یارانه‌ای صورت گیرد.