ورود موتورسواران ماجراجو به ایران

۱۴موتورسوار در سفری اکتشافی از لندن تا چین که ۸۰ روز طول می‌کشد، ۱۹ هزار و ۳۱۲ کیلومتر را در خواهند نوردید؛ در این مسیر، این موتورسواران ماجراجو روز سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت، به ایران رسیده‌اند و قرار است بخشی از جاده ابریشم را در ۹ روز طی کنند.

به گزارش «ایسنا»، محمدعلی واقفی، مجری این سفر اکتشافی در ایران، با اعلام ورود موتورسواران ماجراجو به کشور، گفت: سفر این موتورسواران که ملیت‌های انگلیسی، آفریقایی، روس، استرالیایی و آلمانی دارند، ۵ اردیبهشت‌ماه از لندن و کافه‌ای معروف به نام «ACE» که پاتوق این موتورسواران در انگلیس است، آغاز شد. آنها در یک هفته از ۱۰ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، بلژیک، آلمان، اتریش، اسلونی، کرواسی، مونته‌نگرو، آلبانی و یونان گذر کردند و به ترکیه رسیدند.

به گفته‌ واقفی، مسیر این موتورسواران در ایران، تبریز، بندرانزلی، ماسوله، رامسر، تهران، گرگان و بجنورد خواهد بود که طی این مسیر با توقف در تبریز، ماسوله و تهران، ۹ روز طول می‌کشد. آنها ۳۰ اردیبهشت ‌ماه، ایران را به مقصد عشق آباد ترکمنستان ترک خواهند کرد.وی اضافه کرد: موتورسواران ماجراجو در ادامه از ازبکستان و ارتفاعات تبت گذر خواهند کرد و سرانجام در ۲۲ تیر ماه به پکن خواهند رسید. آنها در مراسم افتتاح شعبه‌ دیگری از کافه ACE در پکن شرکت می‌کنند.

مهیج‌ترین بخش این سفر، گذر از جاده ابریشم و ارتفاعات تبت است. این گروه موتورسوار در کمپ اصلی اورست توقف خواهند کرد.در این سفر اکتشافی طولانی قرار است چهار برند موتورسیکلت مرسدس، یاماها، بی.ام.دبلیو و Triumph به رقابت با یکدیگر بپردازند.