لوبینو افزود:‌ یکپارچه‌سازی راه‌آهن منحصر به فعالیت‌های تکنیکی نیست و در کریدورهای اکو نیز این موضوع قابل توجه است و برای هماهنگی و مشارکت‌ کلی راه‌آهن‌ها در این عرصه تلاش می‌کنیم. وی ادامه داد: موضوع همکاری جهانی از سوی UIC مطرح و اولویت‌هایی عنوان شد؛ استانداردسازی و ارتباط بین کشورها و ارتقای سیستم‌های راه‌آهن و امنیت در قطارهای سریع‌السیر قابل توجه است. وی با تاکید بر اینکه باید سیستم راه‌آهن دیجیتالی شود، بیان کرد: همه این موارد در سطح جهانی و از طریق تعاریف و برنامه‌های طولانی‌مدت برای شش منطق آسیا و اروپا انجام شده است.

رئیس اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا افزود: در سال ۲۰۱۲ میلادی یادداشت تفاهمی بین اکو و اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا انجام شد که باید دوباره تمدید شود و به امضا برسد تا تجربه و معیاری مشخص داشته باشیم.

لوبینو اضافه کرد: امنیت و ایمنی در سیستم‌های به روز باید در حمل و نقل ریلی توسعه یابد.

وی به چالش‌های قرن ۲۱ اشاره کرد و گفت: دو میلیارد نفر روی زمین به هیچ گونه روش حمل و نقلی دسترسی ندارند، ۲ میلیارد نفر روی زمین کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند و تا چند سال آینده ۲ میلیارد نفر شهرنشین می‌شوند، بنابر‌این توجه به راه‌آهن راه حلی چند وجهی و ترکیبی از انواع مدل‌های حمل‌و‌نقلی است.

وی افزود:‌ قطعا راهکارهایی برای توسعه و فائق آمدن در رشد شهری به وجود آمده است. در این راستا اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا می‌تواند تجربه خود را دراختیار قرار دهد. وی با تاکید بر اینکه لازم است حمل و نقل کالا از طریق ریل توسعه یابد، گفت:‌ توسعه ریلی و توسعه اقتصادی با رویکرد صلح پایدار محقق می‌شود.

رئیس اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا افزود:‌ در بخش تولید هم ۷۰۰ بروشور تولید کرده‌ایم که مرجع مناسبی برای نگهداری خطوط ریلی است و این با انتقال تجربه‌ها فراهم شد.