حسین موسوی:شاید شما اسلحه‌های عجیب‌وغریب یا وسایل شکنجه‌های غیر معمول را در فیلم‌های جیمزباند دیده باشید. حتی استفاده از قلم‌های مسموم‌کننده نیز پیش از این در فیلم‌های جیمزباندی دیده‌اید. اما اینها تنها بخشی از تخیلات رویاپردازانه یک فیلم‌ساز نیست؛ اینها بخشی از واقعیت‌های جاری در کره‌شمالی است. از پیونگ‌یانگ خبر می‌رسد که حزب حاکم در کره‌شمالی در زرادخانه‌های خود سلاح‌هایی از این دست را نگه می‌دارد و در برخی موارد اقدام به تولید آن می‌کند. یکی از مامورانی که اخیرا از کره‌شمالی فرار کرده، مدعی است که این کشور از وسایل پیشرفته جاسوسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. او مدعی است که سالیان سال بوده که برای رژیم کیم‌ها در کره‌شمالی جاسوسی ‌کرده است.

کیم دانگ شیک در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان می‌گوید که در پیونگ‌یانگ دانشگاهی وجود دارد که افراد داوطلب می‌توانند با ورود به آن به مدت ۴ سال مهارت‌های جاسوسی و استفاده از این وسایل پیشرفته را یاد بگیرند. کیم می‌گوید: «وقتی تصمیم گرفتم که جاسوس شوم، می‌دانستم که برای جاسوس‌های این کشور حوادث فراوانی رقم خورده است، بسیاری از آنها کشته شده‌اند، پس من هم پذیرفته بودم که کشته ‌شوم.» او اضافه می‌کند: «تمرینات بدنی تنها بخشی از تمرینات آموزش جاسوسی بوده است. کلیدی‌ترین بخش تمرینات جاسوسی آمادگی ذهنی بود که روانشناسان این بخش از آموزش را به‌عهده می‌گرفتند.» کیم می‌گوید این بخش از تمرینات به این دلیل صورت می‌گرفت تا تو آمادگی کشته شدن را در راه رژیم کیم داشته باشی. در کره‌شمالی به جاسوس‌ها گفته بودند به محض اینکه به خطر افتاده یا راه فرار نداشتند باید سریعا دست به خودکشی بزنند تا به دست نیروهای دشمن نیفتند.

کیم در سال ۱۹۹۵ توسط نیروهای کره‌جنوبی مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد اما پیش از اینکه بتواند دست به خودکشی بزند، اسیر نیروهای کره‌جنوبی می‌شود. او مدعی است، چون نتوانسته از مهلکه فرار کند یا اینکه خود را بکشد، دولت کره‌شمالی تمامی اعضای خانواده وی را اعدام کرده است. کیم می‌گوید نخستین ماموریت او این بوده که وارد خاک کره‌جنوبی شود و شخصی به نام «لی» را که یک مقام عالی‌رتبه بوده است به کره‌شمالی بازگرداند. دومین هدف از ماموریت وی این بود که با مخالفان دولت کره‌جنوبی ارتباط بگیرد و آنها را با دولت کره‌شمالی همراه کند. کیم می‌گوید که وی برای اینکه برنامه‌های بعدی خود را پیاده کند از یک رادیو موج کوتاه استفاده می‌کرد که در میان برنامه‌های این رادیو عددی خواند می‌شد که این عدد نوعی رمزگذاری برای عملیات جاسوسی بود. او براساس رمزگشایی از این کدها، عملیات بعدی را در خاک کره‌جنوبی پیاده می‌کرد. کیم می‌گوید کره‌شمالی همواره از راه‌های پیچیده‌ای برای برقراری ارتباط با جاسوسان خود استفاده می‌کند. یکی از مقامات سابق کره‌شمالی به‌نام «کانگ میانگ دو» می‌گوید کره‌‌شمالی در سراسر دنیا، حتی در ایالات‌متحده نیز جاسوس دارد. هدف اصلی پیونگ‌یانگ این است کره‌ای-آمریکایی‌ها را به‌عنوان جاسوس به استخدام خود درآورد.