خانه ملت: رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در قانون ارتقای کیفیت خودرو، ارزیابی کیفیت به سازمان ملی استاندارد سپرده نشده است، گفت: ما نقشی در تعیین درجه‌بندی کیفیت نداریم و این وظیفه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نیره پیروزبخت، درباره تاثیر تصویب قانون ملی استاندارد در روند کاری این مجموعه گفت: به اعتقاد ما برای ورود به بازارهای رقابت داخلی و خارجی، استاندارد به عنوان یک زیرساخت محسوب می‌شود و باید به آن توجه کرد،خوشبختانه قانون ملی استاندارد اکنون نیز مراحل پایانی خود درمجلس را طی می‌کند و امیدواریم که تا پایان سال در مجلس تصویب شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: این قانون براساس رویکرد نوین استانداردسازی در کشورهای پیشرفته به‌ویژه اتحادیه اروپا و منطبق با فرمان مقام معظم رهبری ازجمله بند۲۴ سیاست اقتصاد مقاومتی تنظیم شده و امیدواریم با تصویب آن، از مشکلات موجود کاسته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: استاندارد در جایگاه واقعی خود همانند سایر کشورها قرار گیرد. وی افزود: دربسیاری از کشورها استاندارد حرف اول و آخر را می زند و خوشبختانه مجلس و دولت نیز اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از این سازمان دارند.

پیروزبخت افزود: سازمان ملی استاندارد در مباحث بهداشت، ایمنی و سلامت مردم تاثیرگذار است و تلاش می‌کنیم با استقرار رویکرد جدید،طرح تحول نظام استانداردسازی و نظام استانداردسازی یکپارچه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کشوری دارای نظام استانداردسازی یکپارچه است و تمامی دستگاه‌ها با هدایت سازمان ملی استاندارد آن را اجرا می‌کنند، بیان کرد:امید است با کمک این قانون به مطالبات مردم و حاکمیت پاسخی درست داده شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در واکنش به این موضوع که یکی ازدغدغه‌های نمایندگان بحث کیفیت خودرو طی سال‌های اخیر است،گفت: ما استانداردها را منطبق با تحولات روز اتحادیه اروپا بازنگری می‌کنیم، اما این موضوع نیازمند توجه ویژه به امکانات سازمان ملی استاندارد است.

وی با بیان اینکه در قانون ارتقای کیفیت خودرو، ارزیابی کیفیت به سازمان ملی استاندارد سپرده نشده است ، گفت: ما نقشی در تعیین درجه بندی کیفیت نداریم و این وظیفه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

پیروزبخت‌تصریح کرد: البته ما آمادگی همکاری در این زمینه را داریم، چراکه ارتقای کیفیت، تنوع و نوآوری را به همراه دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین درپاسخ به این سوال که آیا گرفتن استاندارد آپشن محسوب می شود،گفت: ممکن است که ما ایربگ را اجباری کنیم،اما دلیل آن ارتقای ایمنی است و تا زمانی که خودروساز این استانداردها را رعایت نکند، مهر تایید نخواهد داشت.