گروه خودرو: یک روزنامه اسپانیایی روز گذشته ایران را صدرنشین واردات پورشه در خاورمیانه خواند. روزنامه ال موندرو اسپانیا که با استناد به آمارهای ارائه شده از سوی شرکت پورشه، ایران را در صدر دارندگان این خودرو لوکس در خاورمیانه دانسته، در ادامه از افزایش واردات این خودرو به کشورمان خبر داده است.

بر این اساس روزنامه ال موندرو در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که شرکت پورشه در آماری که به‌تازگی منتشرکرده، ایران را از نظر تعداد واردات خودرو پورشه در خاورمیانه در رتبه نخست خوانده است.

به این ترتیب با وجود ممنوعیت واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا اما واردات خودروهای لوکس همچون پورشه به کشور ادامه دارد به‌طوری‌که تعداد پورشه‌های وارداتی به ایران، کشورمان را در رتبه نخست خاورمیانه قرار داده است.اما واردات پورشه به کشورمان از سال ۸۸ آغاز و این خودرو لوکس از این سال به خیابان‌ها و جاده‌های کشور ورود پیدا کرد.

در این بین هرچند سال ۸۸، حدود ۲۳۰ دستگاه پورشه به کشور وارد شد اما به یکباره سال ۹۰، این تعداد به حدود ۵۷۰ دستگاه رسید و تقریبا رشد دو برابری پیدا کرد. بر این اساس سال ۹۱ نیز واردات پورشه روند صعودی خود به کشورمان را حفظ کرد اما در سال گذشته تعداد پورشه‌های وارداتی به کشور به ۱۸ دستگاه رسید.