مهر: معاون وزیر کار با اعلام اجرای ۸ مرحله‌ای طرح آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق مرزی و محروم کشور گفت: مرحله اول کار با نظر کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی خواهد بود.

کورش پرند، معاون وزیر کار درخصوص اجرای مرحله اول طرح مذکور بیان کرد: در مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش‌های مهارتی روستاییان و با استفاده از نظرات کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی برای متقاضیان شغل یا ارتقای شغلی به‌ویژه کارآفرینی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع‌دستی و گردشگری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مرحله دوم اجرای طرح مذکور، برنامه‌ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است که بعد از نیازسنجی و امکان‌سنجی‌های صورت‌گرفته با توجه به امکانات و ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون سازمانی، نیازهای آموزشی به منظور برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی می‌شوند. وی افزود: با توجه به شرایط منطقه‌ای و امکانات موجود روش‌های آموزشی متفاوتی از جمله آموزش‌های حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی در قالب آموزش‌های سیار و ثابت ارائه می‌شود. تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی مرحله سوم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اظهار کرد: در این مرحله استانداردهای آموزشی مرتبط تدوین و در صورت وجود استانداردهای مشابه، بازنگری می‌شوند. همچنین منابع آموزشی لازم در قالب کتاب، جزوه، بروشور و سی‌دی تدوین و در اختیار مهارت‌آموزان قرار داده می‌شود.

این مقام مسوول در وزارت کارگفت: «جذب، تربیت یا تامین مربی» ،«آماده‌سازی فضا و تجهیزات آموزشی» ، «مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف» و «ارزیابی اثربخشی طرح»،مراحل دیگر این طرح هستند.