هیات آلمانی  در «البرز»

دنیای اقتصاد، البرز، رسول باقری: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه این استان آماده مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی است،گفت: شرکت‌های آلمانی در حوزه صنایع غذایی در استان البرز سرمایه‌گذاری می‌کنند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، ایرج موفق در حاشیه دیدار با هیات سرمایه‌گذاران آلمانی، با اشاره به اینکه استان البرز میزبان سرمایه‌گذاران از کشور آلمان بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه این سرمایه‌گذاران بیشتر در بخش صنایع غذایی فعالیت می‌کنند، از دو واحد صنایع غذایی مهم در استان البرز دیدن کردند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی پس از مذاکرات به سرمایه‌گذاری در این استان خوش‌بین هستند، گفت: ادامه روابط و انجام فعالیت‌های صنعتی این سرمایه‌گذاران در استان البرز از سوی دو طرف مذاکره مثبت ارزیابی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام آمادگی شرکت‌ها، مجوزها بلافاصله از طریق صنعت، معدن و تجارت و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی صادر می‌شود و زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه خوش‌بین هستیم این توافق هرچه زودتر در استان شکل بگیرد، اظهار کرد: در سال ۹۴ این سومین تیم خارجی است که به استان البرز سفر می‌کند و تاکنون میزبان کشورهای چین و ترکیه نیز بوده‌ایم.

وی بیان کرد: این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا در پروژه‌های تولیدی و صنعتی استان سرمایه‌گذاری کنند و این برای استان اتفاق خوبی محسوب می‌شود که به این منظور سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز آمادگی حمایت از روند سرمایه‌گذاران خارجی را دارد.

موفق با اشاره به اینکه این هیات به سبب تمایل به صنایع غذایی، استان البرز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند، گفت: البرز یکی از پتانسیل‌های اصلی کشور در بخش صنایع غذایی به شمار می‌رود که نزدیک‌ترین قطب صنعت غذایی به پایتخت نیز محسوب می‌شود.

وی در پایان افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در انتخاب استان البرز برای این سرمایه‌گذاران موثر بوده است.

فضا برای مشارکت خارجی‌ها مهیا است

سیدحمید طهایی، استاندار البرز نیز در حاشیه دیدار هیات تجاری آلمانی از ظرفیت‌های واحدهای صنعتی البرز برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های صنعتی به ویژه صنایع غذایی اظهار کرد: پس از شناساندن اجمالی استان، طرح‌هایی بر اساس علاقه‌مندی شرکت‌ها به آنان پیشنهاد شده که پس از بررسی و مطالعات لازم، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این شرکت‌ها پس از شناخت به سبب تحریم‌ها اجرای پروژه را به تعویق می‌اندازند، افزود: تعداد زیادی از شرکت‌های اجرایی و عملیاتی نیز وارد استان شدند که پس از شناسایی زمین هم‌اکنون پیگیر اجرای طرح‌های خود هستند.

وی با معرفی شرکت هلندی- آلمانی که برای مشارکت در صنایع غذایی به البرز سفر کرده، تصریح کرد: این شرکت در زمینه مواد غذایی در سراسر دنیا دارای نمایندگی فعال است که پس از بازدید از این طرح‌ها امید است قرارداد مشترکی در ارتباط با تکنولوژی، تولید محصول و فعالیت با نام این برند در سطح خاورمیانه منعقد شود.

طهایی با اشاره به اینکه شرکت‌های دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری در سایر پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در زمینه پروژه‌های راهسازی، قطار شهری و تولید خودرو مذاکراتی انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امید است امسال از نظر جذب سرمایه‌گذار، سال بهتری به نسبت سال‌های گذشته داشته باشیم، گفت: از لحاظ اجرایی و عملیاتی با توجه به شکسته شدن دیوار تحریم‌ها، امید است بتوانیم در این بخش از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم.

استاندار البرز اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی البرز با اتکا به فکر، اندیشه و ایده مدیران داخلی، توانمندی‌ها، استفاده از فناوری‌های جدید و اتکا بر محصولات داخلی کشور موادغذایی ارزنده‌ای تولید کردند که بخش عمده‌ای از این محصولات صادراتی بوده و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشابه این واحدهای فعال باید ایجاد شود، گفت: البرز به‌عنوان استان نمونه بخش صنعت، تولید و کشاورزی با وجود وسعت کم، توانسته با ایده‌های مناسب تولیدکنندگان، در کشور سرآمد و موفق باشد.

طهایی با اشاره به اینکه مبادلات اطلاعات برای انجام توافقات انجام شده، بیان کرد: شرکت‌ها به‌صورت مکتوب اعلام آمادگی کرده و فرآیند کاری توسط دستگاه‌های ذیصلاح در حال پیگیری است.