دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: در مراسمی با حضور مهندس غریب‌پور مدیرعامل و تعدادی از مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی شازند، بخش کامپاندر واحد پلی پروپیلن مجتمع پتروشیمی شازند با موفقیت راه‌اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت. مهندس غریب‌پور نصب دستگاه کامپاندر را موفقیتی برای این شرکت دانست که توان تولیدی محصولات واحد پلی پروپیلن مجتمع را افزایش مطلوبی خواهد داد.

هدف از نصب و راه‌اندازی دستگاه کامپاندر واحد پلی پروپیلن مجتمع پتروشیمی شازند امکان تولید کامپاندهای با ارزش این محصول و افزایش توان تولید اکسترودر به میزان ۲ تن در ساعت بوده است که با توجه به ارزش افزوده بالای کامپاندهای تولیدی این دستگاه، قابلیت توانایی ساخت کامپاند با کیفیت بالا را دارا است.

این بخش در ساعت حدود ۴ تن کامپاند تولید می‌کند و با توجه به اختلاف قیمت پودر و پلت (گرانول) از نظر اقتصادی عرضه پودر در بازار توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین عرضه پلت با کیفیت در بازار سودآوری اقتصادی خواهد داشت.

دستگاه کامپاندر واحد پلی پروپیلن مجتمع پتروشیمی شازند بالاترین ظرفیت کامپاندینگ را در کشور دارد و این دستگاه محصول مشترک کشورهای آلمان و ایتالیا بوده و هزینه‌های ارزی تولید این دستگاه ۵/۱ میلیون یورو معادل ۲۰میلیارد ریال بوده است.