همکاران سیستم: برآوردهای شرکت‏‌های پژوهشی گارتنر نشان می‌‏دهد بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است. گارتنر در گزارشی اعلام کرده است درآمد عرضه‌‏کنندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۲/ ۲۳ میلیارد دلار رسیده است که این رقم ۳/ ۱۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۳ میلادی است. برآوردها نشان می‏‌دهد در سال گذشته میلادی ۱۰ عرضه‏‌کننده برتر این محصولات در مجموع بیش از ۶۰ درصد از درآمدهای این بازار، یعنی ۱۴ میلیارد دلار را از آن خود کرده بودند.

بر اساس این گزارش، شرکت سیلزفورس در سال ۲۰۱۴ برترین جایگاه این بازار را در اختیار داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ از محل عرضه راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم معادل ۴/ ۱۸ درصد از کل این بازار است.

شرکت SAP از این نظر با سهمی ۱/ ۱۲ درصدی و درآمدی ۶/ ۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم ایستاده است. شرکت اوراکل نیز ۱/ ۲ میلیارد دلار از این بازار درآمد داشته است که این رقم معادل ۱/ ۹ درصد کل درآمدهای حاصله از این بازار است. شرکت مایکروسافت نیز که رتبه چهارم این بازار را از آن خود کرده است ۸/ ۱ میلیارد دلار یا به عبارتی ۲/ ۶ درصد از این بازار را در سال ۲۰۱۴ از آن خود کرده است. شرکت IBM نیز با سهمی ۸/ ۳ درصدی و درآمدی ۷۹۲ میلیون دلاری از این بازار در جایگاه پنجم ایستاده است.