جی‌اس‌ام: امروز استفاده از آخرین نسخه سیستم عامل موبایل برای بسیار از کاربران موضوعی مهم و حیاتی است و چه بسا خیلی از آنها مجبور هستند برای استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل گوشی جدیدتری بخرند حتی اگر گوشی فعلی آنها پاسخگوی نیازهایشان باشد. اکنون به نظر می‌رسد گوگل قرار است این دغدغه کاربران را تا حد ممکن کم کند؛ البته فقط برای دارندگان دستگاه‌های نکسوس خود. منابع خبری گزارش کرده‌اند که مدت زمان تضمینی دریافت به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید، برای دستگاه‌های نکسوس به دو سال افزایش یافته است. موردی که پیش از این از طرف گوگل تنها ۱۸ ماه ضمانت می‌شد و اکنون با افزایش ۶ ماهه، گوشی‌های نکسوس ۵ و نکسوس ۶ جدید را کاندیدای دریافت نسخه بعدی اندروید (Android M) می‌کند.

همچنین گفته شده که گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس تا ۳ سال پس از تاریخ انتشار سیستم عامل یا ۱۸ ماه پس از خرید از طریق فروشگاه گوگل پلی از نظر دریافت وصله‌های امنیتی پشتیبانی خواهند شد. بنابراین گوشی نکسوس ۴ که در نوامبر ۲۰۱۲ وارد بازار شده است هنوز تا چند ماه دیگر وصله امنیتی دریافت خواهد کرد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، می‌تواند دلیل دیگر بر برتری در انتخاب دستگاه‌های نکسوسی نسبت به دستگاه‌های سایر رقبا باشد که طی این سال‌ها همیشه از نظر ارائه به روز رسانی با مشکل روبه‌رو هستند و روند ثابت و قابل اطمینانی در دستور کار خود ندارند.

همچنین گفته شده است که این شایعه از درجه اطمینان بالایی برخوردار است و احتمالا گوگل قصد دارد این خبر را در کنفرانس Google I/ O ۲۰۱۵ یا همزمان با معرفی دستگاه نکسوس بعدی خود اعلام کند.

افزایش ضمانت دریافت آخرین نسخه اندروید برای دستگاه‌های نکسوس