بهترین تختخواب برای نوزاد
قبل از هر خریدی بررسی کنید؛ این می‌تواند شعار یک خانواده اقتصادی باشد. برای نمونه یکی از اضلاع اصلی هزینه‌های خانوار خرید‌های نوزادان و کودکان است. تخت کودک یکی از وسایلی است که به دلیل دوران رشد در معرض تغییر می‌تواند باشد اما برای خرید آن چه نکاتی را باید رعایت کرد. استاندارد‌های تختخواب
استانداردهای تختخواب نوزاد، کودک و نوجوان بسیار مهم است. در انتخاب تختخواب کودک نباید فقط به زیبایی و جذابیت توجه شود. ضوابط و استانداردهایی وجود دارند که با رعایت آنها کودک شما خوابی راحت‌تر را تجربه خواهد کرد. رعایت این استانداردها اصلا هم سخت نیست، اما با رعایت همین نکات ساده اما بسیار مهم، تختی مناسب برای اتاق کودک‌تان انتخاب خواهید کرد.
ابعاد استانداردی برای تخت نوزاد وجود ندارد. مهم‌ترین معیار برای انتخاب تخت، طول قد و میزان وزن نوزاد است، البته امروزه تخت‌های چند منظوره‌ای وجود دارند که از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌های نوزاد-نوجوان ابتدا برای نوزاد و سپس برای سن‌های کودک و نوجوان قابل استفاده است. تختخواب‌های نوزاد-نوجوان در نوزادی و شیرخواری لبه‌های بلندی دارد که کم‌کم و با بالا رفتن سن کودک می‌توان لبه‌های بلند آن را برداشت. همچنین ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک قابل تنظیم است.
رنگ مناسب
بهترین رنگ برای تخت نوزاد، طیف رنگی کرم تا استخوانی است.این رنگ، هم فضای اتاق را روشن می‌کند و هم در صورت کثیف شدن، لک‌ها را بهتر نشان می‌دهد. تخت نوزاد هر روز باید تمیز شود. وجود یک پشه بند دور این تخت، نوزاد شما را از گزند حشرات دور نگه می‌دارد. لبه‌های بلند دور این تخت‌ها برای جلوگیری از سقوط نوزاد به روی زمین است.
اندازه و ارتفاع تخت
ابعاد تخت براساس وزن، قد و ابعاد بدن کودک متغیر است. تختخواب یک نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع 30،20 سانتی متری تخت از سطح زمین مناسب به نظر می‌رسد. برای سن‌های بالا‌تر که قد کودک بلند‌تر می‌شود فاصله 40،30 سانتی‌متر هم استاندارد است. اگر قد کودکی بلند‌تر یا کوتاه‌تر از میانگین سنی‌اش باشد این ارتفاع می‌تواند تغییر کند. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. یک تخت استاندارد با طرحی ساده همیشه قابل استفاده است و هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتد! اگر قصد دارید تختی انتخاب کنید تا کودک‌تان چند سال از آن استفاده کند، از انتخاب طرح‌های فانتزی بپرهیزید.
ارتفاع تخت نباید آنقدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که کودک زانوهایش را خم کند. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند