خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت،معدن وتجارت اعلام کرد از ایرانیان خارج از کشور دعوت می‌کنیم مستقیم یا با مشارکت واحدهای موجود در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و همه کمک کنیم تا تولید و صادرات اولویت اول کشور شود.
محمدرضا نعمت‌زاده درحاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع کشاورزی، ‌مواد غذایی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود:‌ توصیه ما این است که واحدهای تولیدی با گرفتن شرکا منابع را به شرکت‌های خود بیاورند و خود را از وابستگی به منابع بانک‌ها رها کنند.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گفت:‌ در این قانون موارد خوبی در نظر گرفته شده است، در یکی از مواد این قانون آمده واحد تولیدی چه سهامداران و چه غیر سهامداران در صورتی که منابع مالی را به شرکت‌ها بیاورند که این منابع سه سال در آن شرکت بماند، هزینه‌های پول مشابه تسهیلات مشارکت بانک‌ها محاسبه خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید در بخش کشاورزی و مواد غذایی، تقاضا را افزایش دهیم و بهترین تقاضا بازار داخل و صادرات است. همه تولیدکنندگان در عرصه صنایع کشاورزی و مواد غذایی صادرات دارند و جای تقدیر از آنها وجود دارد که توانستند تجهیزات و ماشین آلات با کیفیت بین‌المللی را تولید و به کشورهای اروپایی نیز صادر کنند.
وی گفت: یقین دارم با توجه به تاییدات مسوولان ارشد نظام با حمایت از تولید داخلی، ‌توجه به امکانات داخل از سوی تولیدکنندگان و توجه مصرف‌کنندگان در خرید و مصرف تولیدات داخلی شاهد پیشرفت‌های بیشتر در کشور خواهیم بود.