گروه گردشگری: مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران از بیستم تا بیست‌ودوم خردادماه، میزبان نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند گردشگری خواهد بود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، این رویداد که طی سه روز برگزار می‌شود، تحت حمایت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و با رویکرد ایجاد کارآفرینی و نوآوری در صنعت گردشگری و هتلداری و صنایع وابسته است.
استارت‌آپ‌ویکند یا به اصطلاح «پایان هفته کارآفرینی»، یک رویداد آموزشی- تجربی مرسوم در سراسر دنیاست که در انتهای هفته برگزار می‌شود. در این برنامه شرکت‌کنندگان متشکل‌از مدیران، صاحبان کسب‌وکار، دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته، برنامه‌نویسان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)، کارآفرینان، علاقه‌مندان استارت‌آپ‌ها، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه با کمک مربیان، ایده‌های منتخب را به یک کسب‌وکار یا محصول قابل ارائه به بازار تبدیل کند. در انتهای رویداد نیز داوران و سرما‌یه‌گذاران سه گروه را به‌عنوان کسب وکار نو پای برگزیده این رویداد انتخاب
خواهند کرد.
نتایجی که با حضور در این رویداد بین‌المللی می‌توان به دست آورد عبارتند از: یادگرفتن راه‌اندازی یک کسب‌وکار، ساختن تیم و ایجاد شبکه‌های کاری، یادگیری مهارت‌های کارآفرینی، هم‌صحبتی با صاحبان کسب‌وکار و افراد موفق و از همه مهم‌تر پس‌انداز کردن پول برای کسب تجربه‌های کسب‌وکار.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این رویداد می‌توانند به وب‌سایت swtourism.ir مراجعه کنند.