دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان از پوشش کل مناطق استان از اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه تا پایان امسال خبر داد.
کریم آرمات افزود: سال گذشته خوزستان در ارائه نسل سوم تلفن در کشور استانی ویژه بود و امسال نیز این سیستم در کل مناطق استان فعال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان ادامه داد: سال گذشته ظرفیت نصب شده بخش دیتا به بیش از ۱۷ هزار پورت رسید که ظرفیت استان در این بخش دو برابر شد.
آرمات افزود: در زمینه تلفن ثابت نیز سال گذشته با توسعه‌ای که انجام شد، تعداد مشترکان تلفن ثابت از مرز یک میلیون شماره گذشت و برنامه امسال ما افزودن ۱۰۰ هزار مشترک جدید در مناطق تازه ساخت است. مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان گفت: سال گذشته در بخش تلفن همراه نیز تلاش‌های فراوانی انجام شد که تعداد مشترکان این بخش از ۳میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشت.
وی با اشاره به پروژه‌های فاز ۵ و ۶ اینترنت پر سرعت در استان تصریح کرد: در فاز ۵ بیش از ۴۰درصد شبکه تلفن همراه و دکل‌های BTS بازسازی، نوسازی و سیستم‌های جدید نصب شد. اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، ماهشهر و امیدیه از این طرح‌ها بهره مند شدند و ۱۱۶ سایت جدید در این شهرها راه‌اندازی شد. آرمات اظهار کرد: در فاز ۶ نیز در بخش ارائه خدمات نسل جدید تلفن همراه (G۳ و G۴)، اقداماتی صورت گرفته است که به این منظور ۲۱۲ سایت در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، بندر ماهشهر، دزفول، شوشتر، بهبهان و سوسنگرد راه‌اندازی شد.
آرمات اظهار کرد: سال گذشته برای روستاییان ۶۰ آبادی زیر ۲۰ خانوار و ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار تلفن خانگی نصب شد و به‌منظور توسعه بیشتر روستاها و تاکید دولت، این فعالیت امسال نیز ادامه می‌یابد.