ایسنا: رئیس سازمان شیلات از آغاز صادرات بیش از 20 هزار تن انواع محصولات شیلاتی به روسیه از مرداد‌ماه امسال خبر داد.

حسن صالحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توافق‌نامه امضا شده بین صادر‌کنندگان محصولات شیلاتی و طرف روس، مقرر شده بیش از ۲۰ هزار تن انواع آبزیان ایرانی از جمله میگو، ماهی قزل‌آلا، ماهیان جنوب، کنسرو، کیلکا ماهیان و... به این کشور صادر شود.

وی با بیان اینکه محصولات شیلاتی ایران از مرداد‌ امسال به روسیه صادر می‌شوند، افزود: هیچ محدودیتی برای صادرات محصولات شیلات ایرانی به روسیه وجود ندارد و هر صادر‌کننده‌ای می‌تواند با مراجعه به سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی، در صورت تایید طرف روس به جمع صادر‌کنندگان آبزیان ایرانی به روسیه بپیوندد.

رئیس سازمان شیلات درخصوص مشکلات و بیماری‌های موجود در مزارع پرورشی ماهی قزل‌آلا اظهار کرد: ماده رنگی «مالاشیت گرین» که از سوی سازمان دامپزشکی مصرف آن ممنوع اعلام شده است، به ندرت و آن هم در پرورش بچه ماهی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما بیماری «وی اچ اس» نوعی بیماری ویروسی بوده که می‌تواند منتقل شود اما هیچ خطری برای انسان ندارد و در بسیاری از کشور‌های اروپایی نیز موجود است؛ بنابراین این بیماری نمی‌تواند محدودیتی برای صادرات ماهی قزل‌آلا به روسیه ایجاد کند.