اقتصاد نیوز: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از ارسال مستندات واحدهای سیمانی برای افزایش 17 درصدی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته جاری خبر داد و گفت: گران شدن قیمت سیمان، هزینه ساخت و سازها را افزایش نمی‌دهد.

عبدالرضا شیخان با بیان این مطلب اظهار کرد: هنوز درخواست افزایش قیمت سیمان آماده نشده؛ اما امیدواریم در اوایل تیرماه گزارش جامع‌ انجمن آماده و به وزارتخانه ارسال شود.

او با بیان اینکه انتظارمان از وزارت صنعت این است که با افزایش ۱۷ درصدی قیمت سیمان موافقت شود، گفت: قیمت تمام شده سیمان در کارخانه‌ها افزایش پیدا کرده و با توجه به افزایش قیمت برق و گازوئیل تنها راه پیش روی ما گران شدن سیمان است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: بیشتر واحدهای سیمانی هزینه حمل و نقل‌شان افزایش پیدا کرده و برای اینکه بتوان به تولید ادامه داد خواستار این افزایش حداقلی شده‌ایم در غیر این صورت ناچاریم تعدیل نیروی انسانی واحدهای تولیدی را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

شیخان با بیان اینکه افزایش نرخ سیمان تاثیر چندانی در هزینه ساخت‌و‌سازها ندارد، گفت: برخی‌ از مسوولان چنین تصوری دارند که گرانی سیمان در صنعت ساختمان موثر است و هزینه نهایی ساختمان‌سازی را بالا می‌برد در حالی که با توجه به حجم نه چندان بسیار سیمان مورد استفاده در روند ساخت و سازها افزایش ۱۷ درصدی این محصول نمی‌تواند تاثیری در قیمت تمام شده ساختمان‌سازی داشته باشد.

او همچنین افزود: رکود در واحدهای تولیدی و افزایش قیمت انرژی دو عاملی هستند که باعث مشکلات واحدهای سیمانی شده‌اند و به همین دلیل انتظارمان از وزیر صنعت، معدن وتجارت این است که این قضیه را کارشناسی کند. قرار است گزارش جامع انجمن روز سه‌شنبه هفته جاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شود.