واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان « دوره کاربردی معافیت‌های مالیاتی و روش‌های جدید تامین مالی» در روز چهارشنبه ۱۰ تیرماه به مدت ۵ساعت برگزار می‌کند. مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره توسط آقای پرویز بابایی ارائه می‌شوند. این دوره برای تبیین و تشریح معافیت‌های مالیاتی و تغییرات قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین آشنایی با روش‌های جدید تامین مالی ذکر شده در این قانون برگزار می‌شود و می‌تواند مورد استفاده مدیران مالی، مدیران عامل، حسابداران، سهامداران شرکت‌ها و همچنین مدیران شرکت‌های بورس واقع شود.

قانون معروف به خروج از رکود اقتصادی که دولت و مجلس از یک سال پیش وعده آن را داده بودند و در پی تصویب و اجرایی کردن آن بودند، ابتدای خرداد سال جاری پس از تایید شورای نگهبان در۶۰ ماده به دولت ابلاغ شد و تا حدود یک ماه آینده پس از تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی توسط دستگاه‌های مسوول، اجرای آن آغاز می‌شود.

براساس این قانون که «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» نام گرفته است، معافیت‌های مالیاتی جدیدی به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم شده و در حوزه تامین مالی، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با حداقل سود عقود مشارکتی، نیازهای مالی طرح‌ها و شرکت‌ها را تامین کنند.

در بندهایی از قانون جدید، معافیت‌های ماده ۱۳۲ و ۱۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم گسترده‌تر شده و تسهیلات مالیاتی جدیدی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی و تولیدی فراهم شده است. آشنایی با مصوبات و بندهای متعدد این قانون به مدیران مالی، حسابداران، مدیران عامل و همچنین سهامداران شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که با توجه به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۳ تا پایان تیرماه ۹۴، شرایط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی مندرج در قانون رفع موانع تولید را فراهم کنند و تمهیدات لازم را در اظهارنامه عملکرد سال ۹۳ برای سال‌های آتی فراهم کنند.

همچنین در این قانون تمهیداتی برای پرداخت بدهی‌های دولت به شرکت‌ها و سازمان‌ها، نحوه بازپرداخت و تقسیط و استمهال وام‌های ارزی فراهم شده و تکالیفی برای خروج بانک‌ها از بنگاهداری و همچنین شرکت‌های بورسی تعیین شده که در این دوره به صورت مفصل تشریح می‌شوند.

علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.