سعید عزت‌اللهی یکی از آینده‌داران فوتبال ایران است؛ هافبک دفاعی ۱۸ ساله‌ای که با توجه به عملکرد فصل گذشته‌اش در تیم اتلتیکومادرید به تیم ملی دعوت شد و کی‌روش نیز به خوبی به او اعتماد کرد. اولین بازی ملی عزت‌اللهی مقابل ازبکستان انجام شد تا خیلی‌ها این بازیکن را جانشین جواد نکونام در ترکیب تیم ملی بدانند؛ البته خود این بازیکن می‌گوید فاصله زیادی تا نکونام شدن دارد. لژیونر جوان ایرانی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم انجام داده که بخشی از آن را می‌خوانید: تصمیمت برای فصل آینده چیست و چه‌کار خواهی کرد؟

قرارداد من با اتلتیکومادرید تمام شده و مدیر برنامه‌هایم پیگیر پیشنهادهاست. چند پیشنهاد هم رسیده که از پرتغال، نروژ، ترکیه و روسیه است و یک پیشنهاد هم از تیم دوم ختافه دارم. پیشنهاد ختافه و پیشنهادم از روسیه جدی است و دنبال این هستم که تصمیمی خوب بگیرم. تصمیمی که باعث شود به جایی بروم که پیشرفت کنم، آرامش داشته باشم، بتوانم راحت زندگی کنم و در مجموع به سودم باشد.

این یک فصل حضور در اسپانیا برای تو چطور گذشت و روندی که برای تو ایجاد شد، چطور بود؟

من از یک فضای متفاوت به اتلتیکومادرید رفتم. از قاره‌ای به اروپا رفتم که کاملا شرایطش متفاوت است و وارد فوتبالی شدم که مدرن و پیشرفته است. باید هرچه سریع‌تر خودم را با شرایط آنجا وفق می‌دادم و کارهای آنها را انجام می‌دادم. اوایل که به اتلتیکومادرید رفته بودم، مصدومیتی در تمرینات پیش‌فصل برای من به وجود آمد و بعد از آن هم به دلیل اینکه ۱۸ سالم نشده بود، کارت بازی‌ام صادر نمی‌شد. به دنبال تمام این اتفاقات برای حضور در بازی‌های قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی با تیم فوتبال جوانان به میانمار رفتم که به این شکل دو سه ماه زمان را در اتلتیکو از دست دادم. در اصل آغاز کار من بعد از تعطیلات ژانویه (نیم‌فصل) بود که در تمرینات خوب کار کردم و در اولین بازی هم ثابت بودم و گل زدم. کم کم جایگاهم را در اتلتیکومادرید پیدا کردم و فهمیدم که مربیان از من چه می‌خواهند.

پس از این مدت راضی هستی؟

خدا را شکر خوب بود و با این شرایط پیش رفتم و به بازی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم که بازی بسیار خوبی انجام دادم.

باشگاه اتلتیکومادرید برای تمدید قرارداد درخواست داده است؟

قبل از اینکه به اردوی تیم ملی بیایم صحبت‌هایی با من انجام دادند که قراردادم را تمدید کنم و به تیم B بروم. به باشگاه رفتم و آنها گفتند مرا می‌خواهند و قصد دارند امتیازی بخرند تا تیم B که به سطح چهارم فوتبال اسپانیا سقوط کرده دوباره به سطح بالاتر برگردد؛ اما یک روز قبل از اینکه به ایران بیایم، گفتند نتوانستند امتیازی خریداری کنند. همین موضوع باعث شد دو دل شوم و چون به تیم ملی هم دعوت شدم گفتم باید به تیمی بروم که کمی بیشتر خودم را محک بزنم و تنه به تنه بازیکنان بزرگ‌تری بزنم تا تجربه کسب کنم و پیشرفت کنم. هنوز در حال مذاکره هستیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

درباره انتخاب تیم آینده‌ات با کی‌روش هم صحبت کرده‌ای که از او راهنمایی بگیری؟

با کی‌روش درباره اسپانیا و پیشنهادهایی که داشتم صحبت کردم و او گفت عجله نکنم. کی‌روش خواست به جایی بروم که به پیشرفتم کمک کند و بتوانم بازی کنم. مشورت خوبی گرفتم و اکنون مسائلی را که مدنظرم است؛ با باشگاه‌های پیشنهاد دهنده در میان می‌گذارم تا ببینم شرایط کدام یک برای من بهتر است. تصمیمی خواهم گرفت که روند خوبم را ادامه دهم.