مخابرات را می‌فروشیم سراغ پروژه بعدی می‌رویم
خبرگزاری فارس: مدیرعامل توسعه اعتماد مبین با تاکید بر اینکه فروش مالکیت مخابرات تصمیم قبلی بود، گفت: این سیاست سهامدار عمده مخابرات است که به یک پروژه وارد می‌شود، آن را پردازش می‌کند و پس از اینکه آماده شد می‌فروشد و به سراغ پروژه بعدی می‌رود. مهدی صفری درباره فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین تاکید کرد: دستور و تصمیم قاطع برای فروش توسعه اعتماد مبین (مالک 1+50 درصدی سهم مخابرات) داریم.

مدیرعامل توسعه اعتماد مبین در ادامه افزود: مدت‌ها است تعرفه‌ تلفن ثابت افزایش نیافته و از سوی دیگر همکدی تلفن ثابت و کاهش تعرفه تلفن همراه، درآمدهای مخابرات را کاهش داده است؛ در تمام دنیا وقتی فناوری نو مانند ۳G و ۴G عرضه می‌شود دارای قیمت بیشتری است و به مرور قیمت کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر هزینه‌ها در تمام بخش‌ها افزایش یافته است؛ حتی تعرفه‌های پستی که از نوع خدمات ارتباطی و متعلق به وزارت ارتباطات است نیز هر سال افزایش می‌یابد.


وی تاکید کرد: اما تعرفه‌ها و درآمد علت اصلی فروش توسعه اعتماد مبین و خروج از سهام مخابرات نیست.


صفری ادامه داد: توسعه اعتماد مبین قصد دارد تمام سهام خود را به صورت پکیج به فروش برساند نه به صورت جزء، این بسته شامل سهام مخابرات و سایر سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد مبین در پروژه‌های مخابراتی قزاقستان، پروژه‌های ترانزیت،IPTV و CDN است. وی اعلام کرد: قصد نداریم توسعه اعتماد مبین را ارزان بفروشیم، اگر اقساط مخابرات تمام و بدهی‌ها تسویه می‌شد وضعیت فروش تغییر می‌کرد و قیمت فروش قطعا افزایش می‌یافت. همچنین تصمیم فروش سهام توسعه اعتماد مبین سال گذشته گرفته شد و آگهی فروش در بهمن ماه ۹۳ آماده شده است،این تصمیم حتی مربوط به پیش از جریان تغییر مدیرعامل مخابرات است.