دنیای اقتصاد، اصفهان، افشین شیخ حسنی: مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه اصفهان از رشد تولید و تحقق اهداف بخش عمده‌ای از نواحی فولاد مبارکه در سه ماه اول سال خبر داد و گفت: برنامه تولید در واحد گندله‌سازی در سه ماه اول سال‌جاری، تولید یک میلیون و ۸۷۸ هزارتن گندله بود که با محقق شدن ۱۰۷ درصد برنامه، به تولید یک میلیون و ۹۲۵ هزارتن گندله دست یافتیم. مختار بخشیان افزود: در واحدهای احیای مستقیم ۱ و۲ (مدول‌های شش گانه و مگامدول‌های شهید خرازی) نیز طبق برنامه، تولید یک میلیون و ۷۴۵ هزارتن آهن اسفنجی در دستور کار قرار داشت که در مجموع هر دو واحد با ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به تولید یک میلیون و ۸۵۴ هزارتن دست یافتند.

وی در ادامه از رشد ۷ درصدی تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم خبر داد و گفت: در سه ماه اول سال جاری برنامه تولید تختال در این ناحیه یک میلیون و ۴۴۸ هزارتن بوده که یک میلیون و ۵۳۹ هزار تن تولید شده است. همچنین در ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا، مطابق برنامه تولید ۱۸۵ هزارتن تختال در دستور کار بوده که با یک درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۹۹ هزارتن فولاد خام تولید شده است.

وی با اشاره به وضعیت تولید در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در سه ماه اول سال‌جاری افزود: در این ناحیه تولید یک میلیون و ۳۴۳ هزار تن کلاف گرم را برنامه‌ریزی کرده بودیم که به‌دلیل تعمیرات سالانه در خرداد به‌طور واقعی به تولید یک میلیون و ۲۷۲ هزارتن دست یافتیم.

وی گفت: در تولید کلاف ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا نیز مطابق برنامه تولید ۱۸۳ هزار تن کلاف گرم در دستور کار بوده که با تحقق ۱۰۷ درصد برنامه به تولید ۱۹۵ هزارتن کلاف گرم دست یافتیم.