معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تقویت تعامل و ارتباط دوسویه میان بخش خصوصی صنعت گردشگری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را زمینه‌ساز دستاوردهایی شایسته در حوزه گردشگری دانست. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران گفت: بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور هم‌اکنون از ظرفیت‌های اجرایی قابل‌توجهی برخوردار است که کمیسیون گردشگری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان حلقه ارتباطی قوی میان بخش خصوصی و دولتی می‌تواند همانند تکیه‌گاهی مطمئن در این حوزه نقش‌آفرینی کند. او با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط ضعیفی میان صنوف و فعالان بخش خصوصی گردشگری با اتاق بازرگانی برقرار است، افزود: استحکام این رابطه، فعال‌سازی حجم قابل‌توجهی از ظرفیت‌های بالقوه را به همراه دارد و می‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای فعالان بخش خصوصی گردشگری به‌شمار آید.

این مقام مسوول یادآور شد: چنانچه بر مبنای پشتوانه و ارتباط مذکور شرایط با ثباتی برای بخش خصوصی حوزه گردشگری ایجاد شود، می‌توان مانع از هدر رفتن سرمایه‌ها و هدایت آن به سوی بخش‌های نیازمند شد.

رحمانی‌موحد با اشاره به راه‌اندازی شورای راهبری گردشگری سلامت یادآور شد: اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی می‌توانند با حضور در نشست منطقه‌ای شورای راهبری گردشگری سلامت در تهران، ضمن همراهی مسوولان فرابخشی این حوزه در تصمیم‌های جاری تاثیرگذار باشند.

معاون گردشگری یکی دیگر از ظرفیت‌های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی را دارا بودن ساختاری اقتصادی با ویژگی‌هایی چون ایجاد انگیزه، تحرک و امیدواری عمومی دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود کمپین «دوست گردشگر- دوست فردا» با مفهوم اقتصادی نهفته در آن که سال گذشته با هدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری راه‌اندازی شد، از این پس توسط کمیسیون مذکور و با همیاری ظرفیت‌های اعضا توسعه یابد.