گروه بنگاه‌ها: در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن، شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان واحد نمونه معدنی برگزیده شد و مهندس مراد علیزاده لوح تقدیر واحد نمونه صنعتی را از اسحاق‌جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری دریافت کرد.

این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران بیش از یک‌هزار واحد صنعتی و معدنی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و تشکل‌های صنعتی و معدنی از بخش خصوصی در محل اجلاس سران برگزار شد.


محور مراسم امسال همدلی و همزبانی با دولت و سلامت اقتصادی با تکیه بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی بود و 283 واحد صنعتی و معدنی، طرح صنعتی و پیشکسوت نمونه از 31 استان کشور انتخاب شده بودند که از این تعداد، 132 واحد صنعتی، 100 واحد مربوط به طرح‌های معدنی و اکتشافی و 51 واحد هم از طرح‌های صنعتی است.


بنابراین گزارش، ۳ کمیته صنعتی، معدنی و پیشکسوت نمونه به‌عنوان زیر مجموعه ستاد بزرگداشت صنعت و معدن مسوولیت بررسی این مجموعه‌ها را بر عهده داشتند و در نهایت ۱۵ واحد صنعتی، معدنی و پیشکسوت انتخاب شدند که در این بین شرکت ملی صنایع مس ایران (مس سرچشمه) به‌عنوان طرح نمونه معدنی برگزیده شد.