آمریکای لاتین مرفه‌ترین است
نگار حسینی برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسد کشورهایی که به لحاظ اقتصادی در وضعیت بهتری قرار دارند لزوما مردم مرفه‌تری ندارند. به‌نظر می‌رسد چیزی که این میان بسیار مهم است، نگاه افراد به زندگی خود و میزان مثبت دیدن شرایط حال حاضر خود باشد. بر این اساس کشورهای آمریکای لاتین در میان کشورهای جهان در ردیف مرفه‌ترین‌ها قرار دارند. موسسه گالوپ به تازگی نتایج تحقیقی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شهروندان کشور پاناما بیشترین میزان رفاه را گزارش کرده‌اند. این میزان با معیارهایی اندازه‌گیری شده است که محققان گالوپ آن را تعریف کرده‌اند. در این بررسی شهروندان افغانستان جنگ‌زده کمترین میزان رفاه را گزارش کرده‌اند.
در حدود یک‌ششم افراد بالغ در سراسر جهان در سه معیار از پنج معیاری که به‌عنوان شاخص‌های اندازه‌گیری رفاه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، رفاه پیشرفته را در زندگی تجربه می‌کنند. این بررسی جهانی در موسسه گالوپ و در سال ۲۰۱۴ انجام شده است. ساکنان قاره آمریکا در سه معیار از این معیارها یا بیشتر پیشرفت داشته‌اند، این میزان در حدود ۳۱ درصد است. این در حالی است که در صحرای آفریقا این میزان تنها کمی بیشتر از ۱۰ درصد گزارش شده است.
شاخص جهانی رفاه آن گونه که محققان موسسه گالوپ تعریف کرده‌اند به پنج معیار بستگی دارد. این معیارها عبارتند از: هدفمندی، اجتماعی بودن، رضایتمندی اقتصادی، راضی بودن در اجتماعات و سلامت جسمانی. این محققان برای هریک از این شاخص‌ها توضیحاتی ارائه می‌دهند. در مورد شاخص هدفمندی گفته می‌شود، این شاخص عبارت است از دوست داشتن کاری که افراد به شکل روزانه انجام می‌دهند و داشتن انگیزه برای رسیدن به اهداف شخصی. رضایتمندی در جامعه نیز به این شکل تعریف می‌شود: داشتن روابطی مبتنی بر حمایت و نیز عشق و علاقه در زندگی شخصی. رضایتمندی اقتصادی نیز آن گونه که محققان گالوپ در مورد آن توضیح می‌دهند، توانایی مدیریت زندگی اقتصادی به گونه‌ای است که کمترین فشار در آن به شخص وارد و بیشترین امنیت ایجاد شود. در مورد اجتماعات و رضایت در آنها هم تعریف ارائه شده چنین است: دوست داشتن جایی که شخص در آن زندگی می‌کند، داشتن احساس امنیت و نیز احساس غرور در رابطه با افراد اجتماع. در نهایت چیزی که به‌عنوان رضایتمندی جسمانی تعریف شده، عبارت است از داشتن سلامتی و انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره.
در تحلیل نتایج این شاخص‌ها، «پیشرفته»، عبارت است از «رفاهی که قوی و ثابت است»، «در حال تلاش» عبارت است از «رفاهی که محدود یا غیر ثابت است» و در نهایت «آسیب‌دیده» که در آن رفاهی تعریف می‌شود که نه تنها بسیار پایین است؛ بلکه غیر ثابت نیز هست.
در بررسی منطقه‌ای، در کشورهای حوزه آمریکا بالاترین درصد ساکنان در سه یا تعداد بیشتری شاخص در طبقه‌بندی پیشرفته قرار گرفته اند. آمریکای لاتین در میان تمامی گروه‌های دیگر از بیشترین میزان رفاه برخوردار است. ساکنان بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین در نمایش روزانه مثبت بودن نیز دارای بالاترین جایگاه‌ها هستند. این نمایش عبارت است از لبخند زدن و خندیدن، احساس لذت و احساس برخورداری از احترام هر روزه.
پاناما دوباره اول شد
کشور پاناما از کشورهای حوزه آمریکا برای دومین سال متوالی به‌عنوان شادترین کشور دنیا یا به‌عبارت دیگر کشوری که شهروندانش بیشترین میزان رفاه را تجربه می‌کنند، معرفی شد. در این کشور بیش از 53 درصد از ساکنان گفته‌اند که در سه شاخص یا بیشتر حالت پیشرفته دارند. کشورهای کاستاریکا و پورتوریکو در رده‌های بعدی ایستاده‌اند. از سوی دیگر کشور افغانستان دارای کمترین میزان رفاه و شادی در میان کشورهای مختلف جهان بوده است. در میان ساکنان این کشور در هیچ یک از شاخص‌ها میزان پیشرفته مشاهده نشده است.