دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از نظارت تلفیقی دستگاه‌های عضو این ستاد بر واحدهای خدمت رسان گردشگری در تابستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم لاریجانی با بیان اینکه این نظارت‌های تلفیقی ضمانت اجرایی و برخورد قاطع را به همراه دارد گفت: در نتیجه جلسه ۲۲ اردیبهشت ۹۴ که با حضور اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر برگزار شد، طرح ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه تابستان ۹۴ به ۳۱ استان کشور توسط ۱۸ دستگاه به واحدهای تابعه استانی ابلاغ شد. این طرح توسط سازمان میراث فرهنگی به مدیران کل استان‌ها به‌عنوان دبیرخانه‌ها ابلاغ شده است که ۲۰ محور اساسی دارد.

لاریجانی ادامه داد: راهنمایی مسافران به لحاظ چاپ اقلام تبلیغاتی و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی دائم یا موقت از جمله محورهای این طرح است. در مبادی ورودی شهرهای توریستی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی وجود خواهد داشت که به مسافران درباره جاذبه‌های گردشگری اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی گفت: یکی از کارهای مهم این ستاد، نظارت تلفیقی است. این نظارت‌های تلفیقی با کمک سایر دستگاه‌ها درباره خدمات گردشگری انجام می‌شود. در این مورد ۶ دستگاه نظارتی برای سامان دادن به سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های کشور هماهنگ شده‌اند. این نظارت‌های تلفیقی در شهرستان‌ها زیر نظر فرمانداری‌ها و در استان‌ها زیر نظر استاندار و معاونت عمرانی استاندار با همکاری اداره‌های کل میراث فرهنگی انجام می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تاکید بر اینکه نظارت‌های تلفیقی، ضمانت بهتری در اجرا خواهد داشت، اظهار کرد: در این باره یک فهرستی وجود دارد که تمام موارد قابل ارزیابی در آن لحاظ شده است. در این فرم‌های نظارتی ۱۰ تا ۱۵ صنف خدمت‌رسان گردشگری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ همچنین یک بند به نام سایر واحدها نیز وجود دارد که شامل واحدهای خدمت رسان دیگر می‌شود.