اینجا سر بزنگاه است

گروه ورزش: وضعیت تمدید قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس همچنان نامشخص است. طرفین در حال مذاکره هستند و حداقل تا عصر دیروز مشخص نشد که بالاخره پدیده لیگ چهاردهم در فصل آتی هم سرخپوش خواهد ماند یا نه؟ در مورد او، گفته می‌شود یکی، دو پیشنهاد چشمگیر مالی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد و شاید همین مساله مانع از ادامه حضورش در ایران شود؛ اما آیا پذیرفتن چنین پیشنهادهایی می‌تواند حرفه‌ای باشد؟ مهاجم جوان تیم‌ملی کشورمان نشان داده پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند در آینده به جایگاه قابل‌توجهی دست پیدا کند. در چنین شرایطی او باید بیش از پیش به کیفیت پیشنهادهایش فکر کند. چه بسا یک انتقال ناموفق در همین ابتدای راه، مشکلات زیادی را برای طارمی به وجود بیاورد و در روند روبه‌رشد او وقفه بیندازد.

گرفتن یک پول درشت در این مقطع، می‌تواند ستاره‌ نوظهور فوتبال ایران را وسوسه کند، اما او باید بیشتر به آینده‌اش بیندیشد و پیشنهاد باشگاه‌های قطری یا کویتی را در صورتی که واقعا برای آینده‌اش مفید است بپذیرد. حتما هستند کسانی که بتوانند در این مورد به او مشورت بدهند؛ کسانی مثل کارلوس کی‌روش که سرمربی تیم‌ملی است، سید جلال حسینی که تازه از قطر برگشته و مشتاق است به پرسپولیس بپیوندد و البته مهدی مهدوی‌کیا!‍

تجربه طلایی کیا

موشک فوتبال ایران یک خاطره جالب از روزهای آغازین فوتبالش دارد. او که در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۹۸ خوش درخشید و با دو گل دیدنی در دالیان دمار از روزگار چینی‌ها در آورده بود، بعد از مرحله نهایی جام‌جهانی پیشنهادی از یک باشگاه چینی دریافت کرد که اتفاقا رقمی اغواکننده داشت. با این وجود مهدوی‌کیا بعد از مشورت با امیر عابدینی ترجیح داد این پیشنهاد را نپذیرد.

او در همان زمان با یک سوم قیمتی که از چین پیشنهاد داشت راهی بوخوم شد و البته نیازی به گفتن نیست که در بوندس لیگا تا کجا پیشرفت کرد. ۸ سال حضور موفق در هامبورگ و برگزیده شدن به‌عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر تاریخ این باشگاه، حداقل پاداشی بود که مهدی از ناحیه رد پیشنهاد باشگاه چینی به دست آورد؛ پیشنهادی که شاید اگر در آن مقطع آن را می‌پذیرفت، هرگز به چنین موقعیت رشک‌برانگیزی دست نمی‌یافت.

حالا مهدی طارمی هم سر دوراهی مشابهی قرار گرفته است؛ جایی که باید یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های عمرش را بگیرد، جایی که یک لحظه غفلت شاید یک عمر ندامت را به دنبال بیاورد. کاش انتخاب آقای پدیده هر چه باشد، او را از مسیر شکوفایی خارج نکند.