گروه خبر: معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، از فرمانداران خواست در حفظ آرای مردم امانتدار باشند و افراد بی‌طرف و امین را برای هیات‌های اجرایی انتخاب کنند.

به گزارش «ایرنا»، محمدحسین مقیمی روز گذشته در جمع فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استانداری سمنان تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران نماینده عالی دولت و خط مقدم اجرای سیاست‌های دولت یازدهم در برگزاری انتخابات هستند و باید بدانند به هیچ کس جز نظام و مردم متعهد نیستند. همچنین به گزارش «ایسنا»، قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور روز گذشته از احزاب و فعالان سیاسی استان سمنان خواست تا میثاق‌نامه امضا کنند. مقیمی همچنین روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: دولت معتقد است حق‌الناس بودن رای فقط مربوط به روز انتخابات نیست و تمام مراحل انتخابات را شامل می‌شود. به گزارش «ایرنا»، وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن آرای مردم، تاکید کرد: همه مسوولان وظیفه حفظ و حراست از رای مردم به‌عنوان حق‌الناس را دارند، مدیران حق ندارند اجازه دهند از امکانات، فضای فیزیکی و ... دولتی له یا علیه کسی استفاده شود. مقیمی با اشاره به امکاناتی که از بودجه‌های عمومی در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی، تریبون‌های نماز جمعه، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ... قرار دارد، گفت: این امکانات نباید له یا علیه کسی در جریان انتخابات امسال استفاده شود. وی با بیان اینکه مدیران دقت داشته باشند آنان که قصد نامزد شدن در انتخابات امسال را دارند نباید کوچک‌ترین بهره‌ای از قرار گرفتن در کنار مسوولان ببرند، ادامه داد: هر کس با هر نوع گرایش و وابستگی به جریان‌های سیاسی که منتخب مردم باشد برای دولت تدبیر و امید محترم است.


معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: دولت و مسوولان دولتی تکلیف دارند که امنیت جلسات و نشست‌های احزاب رسمی و گروه‌های دارای مجوز فعالیت سیاسی در کشور را فراهم کنند و اگر این امنیت برقرار نشود، مسوولان تکلیف خود را به درستی انجام نداده‌اند و باید پاسخگو باشند.


به گزارش «ایسنا»، مقیمی خطاب به مدیران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی با انتقاد از برهم‌زنندگان نشست‌های سیاسی در کشور، بر بسترسازی برای برگزاری هرچه بهتر نشست‌های قانونی احزاب و جریان‌های سیاسی در چارچوب نظام تاکید و اظهار کرد: باید زمینه برگزاری جلسات احزابی که دارای مجوز رسمی بوده و در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند را فراهم کنیم. قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: همه احزاب سیاسی دارای مجوز، از فیلترهای قانونی گذشته و اجازه فعالیت سیاسی دارند؛ بنابراین هیچ فرد یا گروهی اجازه ندارد مانع از فعالیت‌های قانونی آنها شود.


امنیت سیاسی کاندیداها

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون سیاسی وزیر کشور همچنین گفت: اموال دولتی علیه هیچ داوطلبی در انتخابات آتی استفاده نخواهد شد و امنیت سیاسی کاندیداها باید فراهم شود.


انتقاد از صدا و سیما

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد و گفت: صداوسیما بیشتر از این باید به انعکاس اخبار و دستاوردهای دولت یازدهم بپردازد. وی با اشاره به انعکاس گزینشی خبرها در صدا و سیما، نشست خانه احزاب را مثال زد و اضافه کرد: نشستی با حضور 150 تن مدیر احزاب برگزار شد که بسیار خوب بود. مقیمی ادامه داد: در انتشار خبر این نشست، صدا و سیما تمام صحبت‌های این نشست را رها کرد و فقط به لحظه‌ای که کمی صحبت‌ها تندتر و جدی‌تر شد پرداخت. وی تصریح کرد: در این مورد بهتر بود رسانه ملی به جای پخش گزینشی سه ثانیه یا یک لحظه از بحث‌ها، صحبت و نظر 10 یا 20 تن از مدیران احزاب در مورد مسائل مختلف کشور را جویا می‌شد.


تهیه اطلس انتخاباتی

در خبری دیگر در این ارتباط روز گذشته جواد زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: ستادهای امنیتی انتخابات در تمام استان‌های کشور تشکیل شده و ما هم‌اکنون در حال تدوین شرح وظایف ‌آنها هستیم. به گزارش خبرگزاری فارس، وی تصریح کرد: ما هم‌اکنون در حال تهیه این طرح جامع هستیم تا راهبردهای مشخص را به‌منظور مقابله با تهدیدات انتخاباتی تعیین کنیم تا انتخابات را از نظر امنیتی به‌طور کامل و در شرایط امن برگزار کنیم. وی افزود: این طرح تمام مکان‌ها و فضاهایی که سابقه مشکلات امنیتی داشتند را در بر می‌گیرد و روی نقشه و در اطلس امنیتی انتخابات مشخص می‌شوند تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را از نظر امنیتی برای این مناطق انجام دهیم.


زرین‌کلاه تاکید کرد: اطلس انتخاباتی شامل تمام مکان‌هایی می‌شود که از ابتدای انقلاب تاکنون دچار تنش‌های انتخاباتی بودند و همچنین شامل فضاهایی می‌شوند که از الان پیش‌بینی می‌شود ما از نظر امنیتی دچار برخی مشکلات باشیم و براساس این نظریه‌ها تدابیر لازم اتخاذ و وظایف تک‌تک دستگاه‌های مربوطه مشخص‌ می‌شود.


انتصاب اعضای ستاد انتخابات تهران

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته ایمان قربانی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات تهران گفت: اعضای ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران توسط عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار تهران منصوب شدند.