ایرنا: معاون اول رئیس‌جمهوری بر تامین مالی اقتصاد توسط بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: به‌صورت جدی علاقه‌مند هستیم که بازار سرمایه کارکرد اصلی و طبیعی خود را داشته و بتواند به دور از مداخلات دولتی فعالیت کند.

اسحاق جهانگیری ظهر دیروز در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای‌عالی بورس افزود: اقتصاد ایران در طول سالیان گذشته، یک اقتصاد دولت محور بوده و باوجود ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، این شرایط هنوز تغییر مناسبی نداشته است؛ بنابراین نیازمند ادامه اصلاحات در قوانین و مقررات و تغییر در ذهنیت‌ها و رویکردها هستیم. وی از اعضای شورای‌عالی بورس و شورای پول و اعتبار خواست به بررسی و مطالعه دقیق مشکلات کنونی بازار سرمایه پرداخته و مشخص کنند که اگر بخواهیم بازار سرمایه کارکرد واقعی خود را داشته و نقش فعالی در تامین مالی اقتصاد کشور داشته باشد، چه چالش‌ها و موانعی باید از پیش‌رو برداشته شود. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به سهم نامناسب بازار سرمایه در اقتصاد کشور تاکید کرد: نیازمند آن هستیم که بازار سرمایه بخش زیادی از تامین مالی اقتصاد را بر عهده بگیرد.


جهانگیری همچنین با اشاره به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر تلاش در جهت اصلاح قوانین و مقررات دست‌و‌پاگیر، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است قوانین و مقررات دست‌وپا‌گیر را اصلاح کرده، موانع حضور مناسب بخش خصوصی در اقتصاد کشور را بردارد و بستر تسهیل امور و فرآیندها را مهیا سازد.وی در ادامه این جلسه با تاکید براینکه ورود مردم به بورس نیازمند مشورت‌های دقیق اقتصادی است، گفت: باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود تا مردم در مقاطعی که احساس می‌کنند بازار سرمایه از سود خوبی برخوردار است، به‌صورت ناگهانی و بدون اطلاع کافی، سرمایه‌های خود را به سمت بورس هدایت نکنند، بلکه با اشراف و آگاهی کافی از ابعاد و زوایای مختلف بورس در این زمینه گام بردارند تا متحمل خسارت احتمالی نشوند. معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به مسایل و مشکلات مطرح شده ازسوی اعضای شورای‌عالی بورس گفت: دولت همه توان و اختیارات خود را به کار خواهد گرفت تا مشکلاتی چون تحریم‌های ظالمانه دشمنان را برطرف سازد، با این حال ممکن است برخی اقدامات اصلاحی، نیازمند برنامه‌های بلندمدت باشد که حل آنها نیازمند بررسی دقیق و آسیب‌شناسی و سپری شدن مدت زمان لازم است.