توربو کمپرسور نفت ( O.T.C )،  واحد صنعتی برتر معرفی شد
* شاخص اصلی انتخاب شرکت توربوکمپرسور نفت (O.T.C ) به عنوان واحد صنعتی نمونه تهران در سال 1394، موفقیت بارز این شرکت عظیم صنعتی در طراحی و تولید اولین توربین ملی به ظرفیت 25 مگاوات بود

در گرامیداشت روز صنعت و معدن استان تهران که سوم تیرماه با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، جمع کثیری از واحد های صنعتی ومعدنی و مدیران و مقامات برجسته اقتصادی برگزار شد، شرکت توربوکمپرسور نفت ( O.T.C ) به عنوان واحد صنعتی نمونه و برتر استان تهران در سال 1394 برگزیده شد .
به دنبال اعلام نام شرکت توربو کمپرسور نفت ( O.T.C ) به عنوان واحد صنعتی نمونه دکترعباس طائب نایب رئیس هیات مدیره این شرکت به نیابت از مهندس سعید مهتدی مدیرعامل O.T.C، تندیس و لوح افتخار اولین مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و نمونه استان تهران در سال ۱۳۹۴ را دریافت کرد.
شاخص اصلی انتخاب شرکت توربوکمپرسور نفت (O.T.C ) به عنوان واحد صنعتی نمونه تهران در سال 1394، موفقیت بارز این شرکت عظیم صنعتی در طراحی و تولید اولین توربین ملی به ظرفیت 25 مگاوات بود که به دنبال 4 سال تحقیق و مطالعه مستمر و تلاش مشترک مدیریت و کارگران O.T.Cو شرکتهای تابعه میسر شده، تا جایی که این شرکت را در ردیف 5 دارنده بزرگ فناوری پیشرفته ساخت این گونه توربین ها قرار داده است.
گروه شرکت های توربوکمپرسور نفت (OTC)، یک مجموعه هلدینگ مرکب از ۱۵ شرکت زیر مجموعه است که در سال ۱۳۷۹ با هدف دستیابی به دانش فنی تولید توربوکمپرسوردر محدوده توان ۵ الی ۴۵ مگاوات، از طریق طراحی، مهندسی، ساخت و نصب احداث گردیدتا این توربو کمپرسورها و توربوژنراتورهای صنعتی مرتبط با آنها در پروژه های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بکارگیری شود و ایستگاههای تقویت فشار گاز و نیروگاههای گازی کوچک را پشتیبانی کند.
این گروه شرکت، ابتدا با عقد قراردادی با شرکت زیمنس آلمان، مقدمات انجام کارهای بزرگ انتقال فناوری و ساخت داخل توربوکمپرسورهای 25 مگاوات را فراهم کرد و زنجیره ای مرکب از 70 شرکت سازنده داخلی را برای برآورد نیازهای آن با استانداردهای مشخص دور خود جمع کرد تا گامهای اولیه را محکم و استوار برای بومی سازی و تامین توربوکمپرسورهای مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بردارد، ولی به دلیل اینکه صنعت توربوکمپرسور ویژگی‌های استراتژیک دارد، در میانه راه و به دنبال اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب به کشورمان، شرکت زیمنس همکار ایرانی خود را ترک کرد و OTC را تنها گذاشت، تا این شرکت به اجبار روی پای خود بایستد.
تولید اولین توربین ملی ۲۵ مگاواتی که در زیر مجموعه OTC عملیاتی و تولید شده باعث شد تا ایران در جمع ۵ کشور دارنده دانش فنی این صنعت قرار گیرد. گام بعد تولید توربین ملی با ظرفیت ۳۰ مگاوات است که پروژه ای جداگانه برای انجام تحقیقات تازه و ارتقای توان و ظرفیت اولین توربین ملی است . توربین ۲۵ مگاواتی کنونی که تعدادی از آنها به صنعت نفت و گازتحویل شده، قرار است از سال جاری به تولید انبوه برسد.
شرکت توربوکمپرسور نفت که یک شرکت دانش بنیان محسوب می شود، همچنین در حال حاضر اولین نیروگاه 50 مگاواتی تولید همزمان برق، گرمایش و سرمایش کشور را در پارک فناوری پردیس در حال احداث دارد.