بازرسان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شدند
دنیای اقتصاد، گروه صنعت ساختمان- مجمع عمومی فوق‎العاده نوبت دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با حضور حدود 700 نفر از مهندسان استان برگزار شد؛ یکی از دستورکارهای این جلسه که عصر روز سیزدهم تیرماه در محل نمایشگاه بین‎المللی مشهد برگزار شد، برگزاری انتخابات بازرسان این سازمان بود و از هشت نفری که برای این امر نامزد شده بودند، سه نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان اعضای علی‎البدل برای یک دوره دو ساله انتخاب شدند. در این انتخابات که ظاهرا با تنش‌هایی همراه بوده، سید مجتبی علوی مقدم با 289 رأی بیشترین آراء را از آن خود کرد؛ جواد حسینی‎مهر با 277 رأی و علیرضا منصوریان با 267 رأی نیز به عنوان دیگر بازرسان اصلی سازمان انتخاب شدند. همچنین علیرضا باغبان‎زاده و محمد شوقی طوسی به ترتیب با کسب 226 و 212 رأی به عنوان بازرسان علی‎البدل انتخاب شدند.تصویب بودجه سالانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دیگر دستور کار این مجمع بود که به تصویب اعضا نرسید.

رضایت نسبی جامعه مهندسان از انتخابات
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در گفت‎وگو با «دنیای اقتصاد» جلسه مجمع عمومی این سازمان را جلسه هوشمندانه‎ای توصیف کرد که فهم و درایت جامعه مهندسان استان را به نمایش گذاشت. وی گفت: بازرسانی که در این جلسه انتخاب شدند، افراد توانمند و باتجربه‎ای هستند و می‎توان گفت ۹۵ درصد جامعه مهندسان استان از این انتخاب رضایت دارند.
محمدرضا رئیسی در خصوص دلیل تصویب نشدن بودجه سازمان که دیگر دستور کار مجمع بود، اظهار کرد: بودجه براساس آمار موجود در زمینه میزان صدور پروانه‎ها، پایان‌کارها، استحکام بناها و ... از سال‎های 91 تا 93 در بهمن ماه سال گذشته تدوین شده و بودجه منطقی بود.

دلیل تصویب نشدن بودجه
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: قرار بود این بودجه تدوین شده، در اسفند ماه به تصویب برسد اما نرسید و زمانی که بار دیگر عملکرد سه ماهه نخست امسال را در بحث پروانه‎ها بررسی کردیم، دیدیم که این بودجه در بهار امسال محقق نشده و این امر رکود ساخت و ساز را ایجاد کرده بود که این رکود به محقق نشدن بودجه نظام مهندسی ساختمان منجر می‎شود در نتیجه قرار شد کمیته دیگری برای به‎روز کردن وضعیت بودجه تشکیل شود.
رئیسی با بیان اینکه به‌روز کردن بودجه توسط کمیته مذکور حداقل 20 روز زمان می‎برد، تصریح کرد: بعد از به‎روز کردن بودجه، مجمع عمومی بار دیگر برای تصویب آن تشکیل می‌شود.

زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص زمان انتخابات هیأت مدیره این سازمان نیز عنوان کرد: انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان نیمه اول مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
رئیسی در پاسخ به سؤال «دنیای اقتصاد» در خصوص تنش‎های ایجاد شده در انتخابات بازرسان نظام مهندسی ساختمان اینطور پاسخ می‌دهد: این تنش‌ها به مجمعی که تشکیل می‌شود، نشاط می‎دهد؛ تنش چندانی نبود و تنها چهار یا پنج نفر بودند که نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود تعصب داشتند.