وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن از تغییر محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و برپایی آن در مجموعه باغ کتاب تهران خبر داد.

به گزارش «ایسنا» علی جنتی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سال آینده نیز در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می‌شود. همچنین شهردار تهران قول داده است با آماده‌سازی ۱۳۰ هزار متر مربع از مجموعه باغ‌موزه و باغ کتاب، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز در همین مجموعه برگزار شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شنبه شب از بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد، با اشاره به ضرورت ایجاد سازه‌های جدید برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران افزود: شهردار تهران قول آماده‌سازی 130 هزار متر مربع از باغ کتاب و باغ موزه را به ما داده‌اند. بنابراین سال آینده علاوه‌بر نمایشگاه قرآن، بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز به این مکان منتقل می‌شود.

او در توضیح بیشتر درباره جابه‌جایی محل نمایشگاه قرآن از مصلا به باغ موزه گفت: ما در مصلا برای برگزاری نمایشگاه کتاب هر سال رقم‌های میلیاردی پرداخت می‌کنیم، اما شهرداری تهران بدون هزینه این مکان را در اختیار ما قرار داده و تمام امکانات را برای ما بسیج کرده است. در واقع برای برپایی بهتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شخص آقای قالیباف، معاونت اجتماعی فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری و دستگاه‌های اجرایی شهرداری با ما همکاری و تعامل دارند. نکته مهمتر اینکه فضای اینجا فضای فرهنگی تفریحی است که هرگز در مصلا دیده نمی‌شود. این مساله مردم را برای بازدید از نمایشگاه قرآن ترغیب می‌کند.