شاتا: مدیر کل صنایع برق و الکترونیک از تشکیل کارگروه صادرات غیر نفتی در صنایع مرتبط با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد. علی میرنژاد گفت: جلسات این کارگروه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جهت حل مشکلات و تسهیل امور واحدهای صادراتی برگزار می‌شود.


وی افزود: از زمان تشکیل این اداره کل بررسی راهکارهای تسهیل صادرات و ورود موثر به بازارهای کشورهای همسایه همانند سوریه و عراق با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در دست اقدام بوده است. به گفته میرنژاد، افزایش تعامل با وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و سایر ارگان‌های مرتبط به منظور یکپارچه‌سازی سیاست‌گذاری‌های صنعتی و تجاری و حمایتی، همچنین تدوین برنامه و سند راهبردی، استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی داخلی در تامین نیازها، استخراج فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات از دیگر اقدامات اخیر این اداره کل به شمار می‌رود.


میرنژاد همچنین شناسایی نیازهای داخلی و منطقه‌ای، هدایت سرمایه و سرمایه‌گذار به انتقال تکنولوژی‌های روز و تولید محصولات پربازده کم‌مصرف و صادرات محور با ارزش افزوده بالا و مشارکت با برندهای معتبر جهانی و تبدیل ایران به هاب خاورمیانه را از سیاست‌های اصلی اداره کل متبوع خود برشمرد. اداره کل صنایع برق و الکترونیک متشکل از سه اداره تخصصی برق و الکترونیک و تجهیزات پزشکی است و از ابتدای سال ۹۴ در پی ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور تمرکز سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کارآمد و ارائه خدمات تخصصی‌تر به سرمایه‌گذاران، ساماندهی و پوشش بهتر امور واحدهای تولیدی مرتبط و افزایش سهم صادرات غیرنفتی از اداره کل صنایع فلزی، برق و الکترونیک منفک شد.