مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد تنها۳۰ درصد اماکن اقامتی در این شهر را دارای تاییدیه ایمنی سازمان آتش‌نشانی دانسته و تاکید کرد که بیمه شدن یک مرکز اقامتی باید منوط به داشتن این تاییدیه شود. به گزارش خبرگزاری مهر، آتش‌پاد دوم حسن جعفری نبود سیستم ایمنی مناسب در اماکن اقامتی شهر مشهد را مهم‌ترین مشکل این اماکن دانست و گفت: در مورد بقیه این مراکز باید گفت که یا تاریخ تاییدیه آنها گذشته است یا اینکه اصلا آن را ندارند.

جعفری افزود: تامین و نگهداری از سیستم‌های ایمنی بسیار مهم است و ما اخطار لازم را به مراکزی که مشکل دارند، اعلام می‌کنیم تا برای گرفتن تاییدیه حتما به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند اما این سازمان نیروی قهریه نیست که بتواند آنها را مجاب به چنین کاری کند.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد اماکن اقامتی در مشهد اخطار این سازمان را گرفته‌اند، گفت: مراکز اقامتی بیمه آتش‌سوزی دارند و این بیمه‌ها در کار ما اختلال ایجاد کرده است. مدیران مراکز اقامتی چون بیمه دارند خیالشان راحت است درحالی که باید الزام شود که بیمه شدن یک مرکز اقامتی منوط به داشتن تاییدیه سازمان آتش‌نشانی است؛ در این صورت هر مرکز باید هر سال این تاییدیه را به روز کند و سیستم ایمنی ساختمان نیز به‌روز شود.