دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی و عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه گفت: با وجود شرکت‌های بیمه دولتی و شبه دولتی، بازار بیمه رقابتی نمی‌شود.

در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور اشارات خوبی شده است و در بند ۷ آن «ارتقای کیفی و کمی نظام جامع صنعت بیمه و ابزارهای آن (بازارهای رقابتی، بیمه اتکایی و...) با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری و ثبات و پایداری و کاهش خطرپذیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور» به‌عنوان یک تکلیف بیان شده است.

یونس مظلومی، عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه و مدیرعامل شرکت بیمه رازی در گفت‌وگو با سایت تحلیلی-خبری آیین با اشاره به جایگاه صنعت بیمه در دیگر کشورها گفت: بسیاری از کشورها عمده درآمدشان از بخش خدمات مالی است. مثلا در انگلیس، درآمد بخش خدمات مالی نسبت به بقیه بخش‌ها قابل‌توجه است و بیمه هم یکی از بخش‌های مهم درآمدهای مالی است. ما اگر بتوانیم جایگاه صنعت بیمه را در کشور ارتقا دهیم می‌توانیم در بخش خدمات مالی، صادرات انجام دهیم و در صورت ارتقای جایگاه صنعت بیمه، می‌توانیم قبولی اتکایی خارجی داشته باشیم، این می‌تواند در واقع درآمد قابل‌توجهی را برای کشور ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: لازمه ارتقای صنعت بیمه این است که روح سیاست‌های ابلاغی بتواند در قالب قوانین کاملا اجرایی و عملیاتی شود و نخواهند که مانند برنامه‌های قبلی کم وکسری بخش‌های دیگر اقتصاد را بر صنعت بیمه تحمیل کنند. این سیاست‌ها فرصت خوبی ایجاد کرده است که صنعت بیمه و مسوولان آن از این فرصت استفاده کنند و در تدوین این قانون نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند. مظلومی استفاده از قوانین کشورهای پیشرو در صنعت بیمه را لازمه تصویب قوانین مناسب در صنعت بیمه دانست و تاکید کرد: قوانین دیگر کشورها در حوزه صنعت بیمه، براساس وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور بومی‌سازی شود و از این طریق جایگاه صنعت بیمه در کشور بهبود یابد.