دنیای اقتصاد: واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «آشنایی با روش‌های موثر تجارت با چین«صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری» در روز سه‌شنبه ۶ مرداد به مدت ۴ ساعت برگزار می‌کند.


با توجه به اینکه چین شریک اول تجاری ایران طی چند سال گذشته بوده و در حال حاضر نقش انکارناپذیری در اقتصاد بین‌الملل و توسعه صنعتی و تجاری کشورها از جمله ایران ایفا می‌کند، ارائه اطلاعات درست، کاربردی و قابل اتکا به جامعه تجاری کشور درخصوص بازار چین بسیار مورد نیاز است. به این منظور مرکز آموزش بازرگانی روزنامه «دنیای اقتصاد» با همکاری رایزن پیشین بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در چین که به مدت چهار سال مسوولیت راهبری بازرگانان و تجار بخش خصوصی ایرانی در بازار چین را به عهده داشته و از این رو دارای تجارب عملی درخصوص نحوه تعامل با بازار چین هستند، کارگاه آموزش کاربردی «آشنایی با روش‌های موثر تجارت با چین» را در دستور کار قرار داده است.


در این کارگاه ضمن ارائه شناختی نسبی از جایگاه اقتصاد چین در جهان و تحلیل روابط دوجانبه ایران با این‌ کشور، راه‌های عملی و موثر صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری درچین برای فعالان این عرصه بیان می‌شود. مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره که توسط آقای مسعود کمالی اردکانی (رایزن سابق بازرگانی ایران در چین) ارائه می‌شود. سایر موضوعاتی که در این کارگاه پرداخته خواهد شد به شرح زیر است: پتانسیل‌های صادراتی ایران به چین، بررسی ساختار واردات ایران از چین، هشدارهای لازم برای تجارت با شرکت‌های چینی، اعتبارسنجی شرکت‌های چینی، چگونگی دسترسی به تولیدکنندگان معتبر چینی، آشنایی با سازوکار حل اختلافات تجاری، آشنایی با نحوه تاسیس دفاتر تجاری در چین، مناطق توسعه چین، مزایده و مناقصات در چین، آشنایی با ساختار اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های تجاری- صنعتی چین و آشنایی با ارگان‌های ایرانی مستقر در چین، آشنایی با فرهنگ مذاکرات تجاری در چین.


علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه فرمایند.