گروه بازرگانی: با گذشت دو ماه از انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تاکنون کمیسیون‌های این پارلمان تعیین تکلیف نشده‌اند. تغییر ساختار کمیسیون‌های اتاق بازرگانی یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاندیداهای این دوره از انتخابات بوده است. در نتیجه به نظر می‌رسد در دوره جدید با ساختار جدیدی از کمیسیون‌های مشورتی و تخصصی مواجه باشیم.

کمیسیون‌های دوره گذشته اتاق بازرگانی ایران شامل کمیسیون گردشگری و خدمات، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کمیسیون معادن، کمیسیون مدیریت واردات، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری نوین و کسب‌وکار دانش‌بنیان، کمیسیون عمران و خدمات فنی و مهندسی، کمیسیون صنایع، کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی، کمیسیون حمل‌ونقل، ترانزیت و گمرک، کمیسیون حقوقی و قضایی و حقوق مالکیت فکری، کمیسیون توسعه صادرات، کمیسیون تشکل‌ها، کمیسیون بازرگانی داخلی و خدمات توزیعی، کمیسیون انرژی، نفت و محیط‌زیست، کمیسیون اقتصاد کلان، کمیسیون اصل 44 و محیط کسب‌وکار، کمیسیون اخلاق کسب‌وکار و مسوولیت اجتماعی و کمیسیون آموزش و فرهنگ اقتصادی بود.


اما شنیده‌ها حاکی از این است که لیست جدیدی از کمیسیون‌های پیشنهادی اتاق هشتم به اعضای هیات نمایندگان فرستاده شده و قرار است در اولین جلسه هیات نمایندگان درخصوص این کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری شود. کمیسیون‌های پیشنهادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ۱۹ کمیسیون بوده که اسامی آنها عبارت از: «کمیسیون مالیات‌ها، کار و تامین اجتماعی»، «کمیسیون بازارهای پولی و مالی»، «کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری »، «کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسوولیت اجتماعی بنگاه‌ها»، «توسعه صادرات»، «مدیریت واردات»، «بازرگانی داخلی»، «حمل‌ونقل و لجستیک»، «حمایت قضایی و مالکیت فکری»، «کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی»، «کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی»، «کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه»، «کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و تفریحات و اقتصاد هنر»، «کمیسیون صنایع»، «کمیسیون معادن و صنایع معدنی»، «کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان»، «کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی»، «کمیسیون آب و محیط‌زیست و اقتصاد سبز» و «کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی» است.